@TheSmokingMan sa:
@Slangen sa:
@TheSmokingMan sa:
@jores sa:
Vi tog 5 av 9 poäng mot topp tre föregående säsong. Vi hade alltså kapaciteten att mäta oss med toppen förra säsongen däremot tappade vi många poäng mot bottenlag, särskilt på hemmaplan. Tycker Järdler gör rätt som kör vidare med befintlig trupp och håller därför fast vid att jag inte tror på särskilt mycket värvningar definitivt inte av typen som går rakt in i en startelva som tog 5 av 9 som nämnts ovan. Om Calle kommer in så tror jag på max en utespelare till och eventuellt en målvakt.
Då tror vi precis likadant, Calle + 2 nyförvärv varav det ena nyförvärvet gärna får vara Värnamos Tobias Andersson, en Järdler-adept som är på tok för bra för Söderettan.
Antar att det inte är så meningsfullt att på nytt påpeka att såväl Järdler som klubbledning upprepade gånger slagit fast att truppen ska bestå av 18+2 :)
Hade Andersson varit aktuell hade han dessutom förmodligen redan varit klar.
Jo, förmodligen blir det precis som du skriver men om rätt spelare dyker upp vid rätt tillfälle så kan man nog rucka på 18+2 konceptet, jag tror inte Järdler blint håller sig till det. I Robin Malmkvist och Tobias Andersson skulle vi ha seriens bästa målvaktsduo och knivskarp konkurrens om platsen mellan stolparna. Vi får se hur truppen ser ut sista veckan i mars.
Absolut, håller bara dina förväntningar nere :) men ingen blir gladare än jag med en överraskande toppvärvning. Även om jag tror att det är helt rätt strategi att i huvudsak spela ihop nuvarande trupp snarare än att värva massa nytt.