@Sigge sa:
"Vision Allsvenskan 2020" kan ju tolkas på två sätt. Den sattes när vi låg i söderettan. Att klättra två serier på fyra säsonger är ett mycket tufft mål. Jag tror inte Öster har ett uttalat mål att gå upp i år. Det är inte realistiskt med den trupp vi har. I år ska vi ta nästa kliv från mitten till nära toppen.
Det är definitivt skillnad på vision och mål. Om Öster inte har som mål att gå upp i år tycker jag de resonerar sunt. Som jag skrev tidigare, det kommer tillfällen att förbättra truppen när kontrakt går ut. Att Öster verkar jobba i lugn och ro känns bra för min del.
En liten brasklapp bara. Järdler nämnde i en intervju (tror det var på uppesittarkvällen). Det blir svårare och svårare för lagen underifrån att etablera sig i Allsvenskan. Skillnaden mellan lagen blir helt enkelt större och större. Det är det enda styng av oro jag känner i Östers lugna och annars behagliga utvecklingstempo. Att skillnaden mellan Allsvenska och Superettan skall vara för ännu större den dagen Öster väl går upp. Men det är väl så det skall vara att följa Öster, det skall alltid finnas något som gnager.
För övrigt gillar jag Slangens definition av klassvärvning. Johan är den bästa sommarvärvningen som jag kan påminna mig om. Att den typen av värvningar är så sällsynta visar på svårigheten att få till det.