@McA sa:
Fasen vad alla tjatar om nyförvärv... Öster kommer inte värva in en spelare för att göra oss supportrar glada. Är Järdler nöjd med truppen så är han. Att Calle är löst får ses som en tokbra och inte en billig värvning.
Öster har liten lönebudget av en anledning. Öster är en relativt fattig förening som äntligen har en röd tråd med att värva billigt och ungt, för att sen förhoppningsvis gå plus i årsredovisningen. Något som alla inom föreningen verkar med på. För första gången sen urminnes verkar alla dra åt samma håll.
Det finns offensiva spelare som brinner för att göra en bättre säsong i år än föregående. Dom vill jag följa och heja på.
Stämningen i gruppen är också fantastisk. Något som inte heller ska mixtras med i onödan. Jag tror Öster kommer vara med i racet om topp tre. Har svårt att se många andra lag som kan matcha den potential som finns i Öster.
Visst, HBK har värvat namnkunnigt men inget säger att dessa kommer att aklimatisera sig på en säsong.
Köper detta resonemanget också, gillar idéen om kontinuitet. Men man borde kunna ha fler tankar i huvudet samtidigt. Om vi värvar en spelare är det såklart att man inte ska äventyra ekonomi eller gruppens dynamik. Har väldigt svårt att tro att den påverkas med endast ett nytt ansikte i truppen från säsongen 2018. Man måste ändå få tro på en bra värvning när föreningen har som vision att bli bättre och spela allsvenskt 2020. Och jag vet, visioner och sådant kan man alltid diskutera, men om det nu är så att man sätter upp mål måste man väl ändå någonstans förvänta sig att man försöker fullfölja den visionen, vad är det annars till för?
Med ordet ”klassvärvning” och dylikt behöver det för min del inte innebära att spelaren kostar multum. Det kan innebära välscoutatd spelare som har en bra personlighet och stor potential för fotboll - alternativt en bra person och spelare med ett etablerat CV där man vet vad denne levererar. Och ja, det sistnämnda kanske inte är så troligt med den budget Öster har. Däremot en yngre förmåga vore tämligen intressant. Det jag slutligen vill säga är att jag tror inte Jonathan Larsson är rätt spelare för oss. Men om han är det så tror jag ändå på ytterligare en spelare in, som ökar konkurrensen i vår offensiv.