Min syn på vad som borde vara aktuellt för Silly Season:
Målvakt: Vore extremt ironiskt om vi värvar ny målvakt när Robin definitivt kan vinna EF Trophy i år. Om det händer så är det första gången en Östermålvakt gör det sedan 2000 då Labbe Green vann för andra gången. Men lite bättre konkurrens skulle kanske inte skada?
Ytterbackar: Oberoende på vad som händer med Pavic så behöver vi bättre konkurrens på platserna. Kanske någon som kan spela både till höger/vänster, om Pavic nu skulle lämna (vart ska han gå liksom, fattar inte) så behöver vi två.
Mittbackar: Ersättare till Majje såklart, i övrigt allt lugnt.
Mittfältare: Spelgeni eftersöks alltid. I övrigt tycker jag att vi har några intressanta namn som värvades i somras, skulle gärna ge de chansen att blomma ut i något år.
Anfallare: Är är jag osäker både på Joao och Johannesson. Alltså jag älskar David Johannesson. Men är han en framtidsspelare? Är beredd att ge honom något år till bara för hans attityd ger mig en förhoppning om att han kan prestera i Superettans toppskikt. Gällande Joao så är ju skadegrejen helt avgörande, håller hans kropp inte för elitfotboll spelar det ingen roll hur talangfull han är. Tyvärr.