@Redarmy88 sa:
Det intressanta är att vi supportrar alltid kräver respekt av spelarna. Men så fort de inte duger i vår egna mening så ska de slussas bort. @Fotbollsfakiren sa:
@Redarmy88 sa:
@Fotbollsfakiren sa:
Vad fan håller ni på med egentligen? Ingen får skriva att spelare inte levererar för att de är lojala eller verkar trevliga. Om vi ska ha in nyförvärv måste några lämna. Det är väl rimligt att tro att om vi får in en anfallare till så skickas någon av de befintliga iväg. Eller har klubben vunnit på lotto så att alla som gillar klubben kan få livstidskontrakt. Beroende på vilken typ som värvas är det väl Någon av de två äldre som får flytta på dig av rent ekonomiska orsaker. Jag menar att halva laget hållit för låg nivå jämfört med vad man kan begära i en serie dom är elitfotboll. Hade det varit div 1 som inte är elit så kan man ha andra funderingar. Säkert är både DJ och Kapcevic spelare som tillför massor på träning och i laget. Ingen har dock tillfört speciellt mycket i år. Sen är de inte ensamma i detta. För att en anfallare ska göra mål måste mittfält och backlinje leverera bollar som anfallare kan arbeta med. Vi är för dåliga över hela plan förutom möjligen Tobbe i mål. Det är passar rakt in i eget straffområde från ytterbackar. Det är träbenspassningar på inre mittfältet och mittfältare som inte vill släppa bollen utan dribblar tills de blir av med bollen. Ständiga bakåtpassningar efter löpningar ned boll ner till offensiv hörnflagga etc.
Börja spela som ett lag så klarar man det med nuvarande trupp. Fortsätt som nu och minst tre spelare som kan köra på egen hand behöver värvas
Och den som ska skickas tycker du är DJ som leder vår interna skytteliga? Den här säsongen har DJ varit allt som oftast själv på topp. Han är en av få speleare som gett 100% i varje match.
Du tycker alltså vi är totalt värdelösa med andra ord? Bra summerat efter att vara en tabellsupporter så är väl summeringen rimlig.
En anfallare ska in helst på topp tillsammans med dj, den enda djupledslöpande anfallaren vi haft på väldigt länge.
”Bra summerat efter att vara en tabellsupporter så är väl summeringen rimlig”
Snygg beskrivning där, ”tabellsupporter”
1. Jag skriver att en av anfallarna måste lämna om en ny kommer in. Om det är en djupledslöpande är det DJ, om det är en som liknar Kapcevic så är det han som måste lämna. Den yngre talangen har förmodligen för lite i lön för att det ekonomiskt ska lämna utrymme för en ny anfallare. Jag är inte förtjust i DJ:s spel i Superettan för jag vet ingen anfallare i något lag som behöver så många frilägen för att sätta ett mål. Men i dagsläget är han nog bäst av de tre ändå.
2. Ja jag tycker att laget har spelat skitdåligt i väldigt många matcher. Härligt om du tycker annorlunda. Uppenbarligen är det ca 1000 som man räknat med som anser att det är för dåligt och därmed struntar de i att gå på matcherna efter noll segrar hemma.
3. Låt olika personer tycka olika i forumet. Olika åsikter tar en grupp framåt, renodlat lika med lågt i tak medför att gruppen står och stampar eller går bakåt. Det enda som är viktigt i en grupp är att man respekterar majoritetsbeslut och inte motarbetar dessa.
1
Tabellsupporter får man ta med en nypa salt. Jag själv föredrar att summera prestation utöver tabellplacering eftersom den här säsongen skiljer sig drastiskt från tidigare.
Jag tycker att johanesson är en av de smartaste anfallarna i superettan sett till djupledslöpningar, tyvärr så är man för ofokuserad. Hade han varit lite effektivare hade han inte hamnat hos oss.
Han skapar väldigt mycket genom sin löpstil vilket innebär att han inte bara missar fler lägen än andra anfallare utan han för också fler lägen. Dock som någon skrev ovan så lär han hamna runt 10 mål och bör vara godkänt.
2
Vi visade mot såväl Malmö som AIK att vi har en kapacitet och en fotboll som kan mäta oss med de fula fiskarna. Med det sagt så menar jag inte att vi ska acceptera att ligga på nedflyttning. men vi kan inte titta på en tabell där vi enbart förlorat 4 matcher och prata om katastrof och att spelet var dåligt. Hade vi omvandlat 7 av de oavgjorda matcherna till segrar hade vi pratat om succé istället, och förluster istället om katastrof.
Spelmässigt kan man inte säga att det varit en katastrof för då är man inte objektiv utan tittar för mycket på tabell.
Vi skapar tillräckligt många chanser för att vinna matcher, vi sätter för tillfället inte dit dom bara. Under en säsong kommer det jämna ut sig, det kan jag lova.
3
Självklart får man tycka som man vill men gillar inte när flertalet går emot enstaka individer som bär skölden vi älskar. Och med det sagt innebär det inte att man ska förbjuda kritik utan istället framföra den konstruktivt. Det är järdlers jobb att få ut så mycket som möjligt av spelarna och efter 30 omgångar så kan vi summera säsongen mer konstruktivt.
Vi har pratat om kontinuitet hur länge som helst här men så fort vi möter lite motgång ( motgång är något vi har haft oförtjänt mycket) så ska det göras massa panikåtgärder, det är Jag personligen emot. Att låta järdler reda ut den här situationen vi befinner oss i just nu kan vara något vi kommer prata om i många år framöver. Jag tror till 100% att vi hamnar på övre halvan av tabellen fortfarande.
Och jag tror att järdler är rätt man för oss, han vill spela modern fotboll och han kommer vara den som tar oss tillbaka till Allsvenskan igen.
Låt mig fråga dig följande: När Öster hade Thomas Askebrand som huvudtränare, hur gick det för Öster resulats mässigt? jo vi gick upp i superettan igen och hamnade på 5:e plats men av någon konstig andledning så bestämmer sig ledningen i Öster att göra sig av med honom trots att det gick skitbra och de tog in Christian Järdler, Har det gått bättre eller sämre? Det uppenbara svaret är sämre, första säsongen med honom som huvudtränare så blev det en blek mittenplacering trots att alla hade mycket högre förväntningar än så på den säsongen, nu är vi på hans andra säsong som huvudtränare, går det så jävla bra för laget just nu eller är det bara en slump att det går dåligt? svar nej det är Järdlers fel och styrelsens fel som fixar saker när saker redan fungerar. Om vi hade haft kvar askebrand som huvudtränare så hade vi säkert redan varit i Allsvenskan nu fast nu är påv äg ner i division 1 igen. Så sluta prata om din såkallade "kontinuentet" och öppna dina ögon någon gång