@JFA sa:
Såg vi samma match? Jag ser att allt inte är klockrent, men vi får ett onödigt baklängesmål, sen äger vi spelet och har tillräckligt med chanser för att sätta minst en till. Kusu fenomenal. Jag hade önskat vinst idag, men känns som det var förra sommaren, fortsätter man så här så sitter chanserna till slut och när bollen går stolpe in istället för tvärtom då kommer resultaten (liksom förra hösten).
Men jag är noll fotbollskunnig så kan vara att jag inte ser det ni andra ser.
Vi är väl ganska skadade av många säsonger då det ”borde” gå bättre men inte gör det.
2014 var ju som en lång mardröm där man inte fick resultaten trots ledning många gånger (minns särskilt tre matcher i rad på våren som slutade 2-2 efter ett man haft ledning i princip in på övertid i alla tre, borta mot BoIS gjorde man t o m 2-0 på övertid utan att vinna) och till slut orkade man inte pinna på när resultaten inte kom och åkte ur.
2019 fick vi höra vecka efter vecka av Järdler hur bra man tränade på och hade en massa otur med stolpträffar och att vi egentligen ”borde” ha många fler poäng. Och så skulle vi åkt ur efter att spelet såg sämre och sämre ut om inte Velic styrt upp allt till mer cyniskt spel.
Men som några varit inne på: ingen katastrof med 7 poäng på 4 matcher. Nu hoppas vi på ännu en seger borta för den trenden kan väl lika gärna hålla i sig om det nu finns en trend att vi inte kan vinna hemma.