@Labila Kabila sa:
@Hansen sa:
@Calle01 sa:
@Hansen sa:
@Labila Kabila sa:
@MATTAN sa:
Någon mer info? Ska Örgryte- Öster spelas på Ullevi? Eller ej? Är det någon som vet
Vi vet ju att Öisarna har höga tankar om sig själv, men en 40 000 arena är knappast något de behöver....
Men det är ändå deras arena och smidigast att ta sig till för de flesta. Så man hoppas väl på det?
Gotta Event äger båda Ullevi-arenorna. Ett kommunalt bolag, som Öis inte har någon ägarandel i.
Jag menade att Gamla Ullevi är Örgrytes hemmaplan så man hoppas väl få spela där och jag också för att kunna promenera från och tillbaka till tågstationen.
Fast Ullevi (runt 40 000) är längre från tågstationen är Gamla Ullevi(runt 18 000), så du borde ju uppskatta om de spelar på Gamla Ullevi och inte Ullevi som Mattan skrev.
Ja nu gick ju ditt svar till honom över mitt huvud även om du så klart skrev 40 000 :) Jag tror att MATTAN menade Gamla Ullevi och inte Nya Ullevi men visst: jag uppskattar om de spelar på Gamla Ullevi och inte Nya Ullevi för förra våren gick ju precis allt åt helvete när Öster var på det schabraket. :)