@Villenyblom sa:
@Vikash sa:
Kommer svänga här. Om Öis fortsätter 3-4-3 men får något bättre styr på det än vad de hade mot AFC blir det extremt viktigt att minimera bolltapp och få kontroll på matchen. Jag hade faktiskt bänkat Kusu (egentligen hugget som stucket mellan honom och Höken) här och dragit ner Rochester för att få just bolltryggheten på den positionen. Är det Bravida som gäller är det ännu mer så, Kusu bättre på att jaga men det får man ut mindre av på konstgräset. Viktigare att ligga rätt och Rochester har än så länge ett mer nyktert positionsspel. Kozica in som tia, Bonnah till vänster, Rodic till höger, ABW framför.
Tippar att Öster vinner med 100-2.
Mot ett intensivt pressande öis behövs Kusu för han är bolltrygg(mkt misstag förra matchen men förmågan har han visat i 90% av alla matcher) som med sin fysik kan driva mycket boll och vinna tillbaka mycket boll vilket lunkade Rochester inte tillför. Engqvist mot Hauk kan jag köpa
Agree to disagree, tycker Rochester är typ vår minst presskänsliga spelare även om han nog inte är topp fem i truppen på 20 meter slätt direkt. Har inte tillgång till statistik men min känsla är att Kusu har ett gäng bolltapp per match och oftast något som sker i farligt läge även om det så klart inte alltid leder till någon verklig farlighet. Sedan har han naturligtvis en massa förtjänster som generellt sett väger upp det där, men just mot Öis på konstgräs hade jag valt Rochester före Kusu.
Men vi får låta Tufa få utslagsrösten den här gången.