xonitex Första matchen förtjänar ju såklart en alldeles egen tråd. Malmkvist Stefan, Lunkan, Majje, Silverholt Fuhre, Silka, Calle, Helg Kapcevic, Bajrovic Sådär kanske Järdler vill sätta upp startelvan?
Labila Kabila @Elofsson sa: I backlinjen finns Stefan Karlsson (Jönköpings Södra) och Fredrik Lundgren (IFK Värnamo) som nya. På mitten visar Liridon Silka (IFK Värnamo), Calle Johansson (Kalmar FF), Simon Helg (Åtvidaberg) och Oliver Silverholt (Hammarby men utlånad till Varberg) upp sig för Växjöpubliken. http://www.smp.se/sport/jardlers-forsta-test-med-oster/ Enligt SMP så spelar Silverholt på mittfältet.... Man undrar lite när någon ska berätta det för Järlder och Silverholt.
Slangen @Labila Kabila sa: @Elofsson sa: I backlinjen finns Stefan Karlsson (Jönköpings Södra) och Fredrik Lundgren (IFK Värnamo) som nya. På mitten visar Liridon Silka (IFK Värnamo), Calle Johansson (Kalmar FF), Simon Helg (Åtvidaberg) och Oliver Silverholt (Hammarby men utlånad till Varberg) upp sig för Växjöpubliken. Enligt SMP så spelar Silverholt på mittfältet.... Man undrar lite när någon ska berätta det för Järlder och Silverholt. Fast på PK:n var väl Järdler tydlig med att Silverholt är vänsterback i defensivt spel men tydlig central mittfältare när vi har bollen. Och eftersom Järdler vill att vi ska ha bollen typ hela tiden kanske han sätts upp som mittfältare i utgångsuppställningen.
Slangen Matchen blir årets andra träningsmatch för HFF. I första blev det förlust 2-0 mot J-södra. ”Vi kommer få praktisera vårt försvarsspel mot ett rörligt och passningsskickligt motstånd som påminner en del om J Södra”, kommenterar tränare Benjamin Westman inför matchen. http://www.husqvarnaff.se/nyheter/?ID=88560&NID=407233
oysters Blir det någon sändning? Tror på samma startelva som TS, med undantag för Johannesson som tar Bajrovics plats. Mycket byten såklart.
Redarmy88 Kanske dags att försöka spela ihop både Bajrovic och DJ? Borde ju bli en annan typ av fotboll den här säsongen, eller så kanske det är denna fotbollen som kommer få Dragan att explodera ? Ska bli oerhört kul med en tidig träningsmatch idag. Bara jag som är orolig med våra tre anfallare ? Johannesson fyller 32 i år, Kapcevic 33. Med åldern på de båda så kan vi med rejäl otur ha dem båda skadade samtidigt, är det Hjertberg som är vår enda backup?
outdoor_miner @Slangen sa: @Labila Kabila sa: @Elofsson sa: I backlinjen finns Stefan Karlsson (Jönköpings Södra) och Fredrik Lundgren (IFK Värnamo) som nya. På mitten visar Liridon Silka (IFK Värnamo), Calle Johansson (Kalmar FF), Simon Helg (Åtvidaberg) och Oliver Silverholt (Hammarby men utlånad till Varberg) upp sig för Växjöpubliken. Enligt SMP så spelar Silverholt på mittfältet.... Man undrar lite när någon ska berätta det för Järlder och Silverholt. Fast på PK:n var väl Järdler tydlig med att Silverholt är vänsterback i defensivt spel men tydlig central mittfältare när vi har bollen. Och eftersom Järdler vill att vi ska ha bollen typ hela tiden kanske han sätts upp som mittfältare i utgångsuppställningen. Jag har ju tjatat om det citatet ( https://streamable.com/u2bhd ) och håller egentligen med om resonemaget, men tror du tillskriver SmP lite för mycket insikt här. ;) Det jag sett av träningarna hittills har varit ett ganska prydligt 4-4-2 där (till min förvåning) vänsterbackarna spelat väldigt nära sin grundposition medan högersidan haft en friare roll. Ska i vilket fall bli spännande att se hur det fungerar ikväll.
Labila Kabila @jores sa: Kan det inte vara så att Pavic startar som vänsterback då? Igår spelade Pavic högerytter som blev innermitt när vi hade bollen och högerbacken blev högerytter. Är inte Bajrovic och Dragan lite för lika i spelsättet? Som det sett ut på träningarna så skulle det förvåna mig om inte Dragan startar idag, dels för att det är mot hans tidigare lag och att han har sett pigg ut på träningarna (hoppas hoppas inte jag har fått för höga förhoppningar...).
Zingo @outdoor_miner sa: Det jag sett av träningarna hittills har varit ett ganska prydligt 4-4-2 där (till min förvåning) vänsterbackarna spelat väldigt nära sin grundposition medan högersidan haft en friare roll. Det kan ju vara bra att växla det där ibland, tänker jag... Men iaf stort tack för träningsinfo, det uppskattas!
Jögge @Redarmy88 sa: Kanske dags att försöka spela ihop både Bajrovic och DJ? Borde ju bli en annan typ av fotboll den här säsongen, eller så kanske det är denna fotbollen som kommer få Dragan att explodera ? Ska bli oerhört kul med en tidig träningsmatch idag. Bara jag som är orolig med våra tre anfallare ? Johannesson fyller 32 i år, Kapcevic 33. Med åldern på de båda så kan vi med rejäl otur ha dem båda skadade samtidigt, är det Hjertberg som är vår enda backup? Även Fuhre användes som släpande förra året en del. Skulle nog funka med Johannesson eller Admir om skador ställer till det. I så fall skulle vi ha: En som kan springa, Johannesson En som kan skjuta, Admir En som kan nicka, Dragan En som kan passa, Fuhre Tillsammans skulle de bli en jävligt bra fåvadd
outdoor_miner okej... 3-5-2 ställer vi upp ikväll... Malmkvist Lundgren - Vasilj - Silverholt Karlsson - Pavic - Silka - Blomstermåla - Helg Bajrovic - Kapcevic ![](1575735559174862_4497650190939106384_n.jpg?oh=be59f08a9d066a670ef6cd88fb98d321&oe=5AF0D32C">https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/27336560_1575735559174862_4497650190939106384n.jpg?oh=be59f08a9d066a670ef6cd88fb98d321&oe=5AF0D32C "")
TheSmokingMan Förutom nyförvärven är man väl mest intresserad av att se hur Kapcevic presterar under Järdlers ledning.
Zingo 1-0 precis innan paus (Kapcevic) Ser bra ut så här långt med tanke på hur tidigt det är... #hybrishallen