Pulsen fortfarande uppe i över 100 efter att ha upplevt följande sportkväll:
- En fantastisk halvlek av Öster
- En bedrövlig halvlek av Öster
- En topp-två match typ någonsin av det svenska handbollslandslaget
Kanske lugnar det ner sig lite om jag skriver mina tankar om Östers match. Kanske var det nyförvärven man var mest nyfiken på, och - visst har han värvat spelare till sin fotboll, den gode tränar-Järdler. Framförallt två: Lundgren har utvecklats till en modern mittback med ett konstant driv, bra passningsfot och gott spelsinne. Silka var magnifik (åtminstone i första halvlek, kommer till det sen) i sin defensivt släpande roll, ständigt spelbar som första och andraval (Schenkas trianglar all over again).
De övriga nyförvärven var också bra. Calle Johansson känns lite valpig (fattas bara annat) men med tanke på att han bara gjort två träningar med laget så kan man inte annat än att godkänna hans insats. Helg kan nog bättre totalt sett, men fin bollkontroll och ännu finare vänsterfot. Silverholt varvade bra grejer (första halvlek) med mindre bra grejer (andra halvlek). Och som någon innan mig skrev: Stefan Karlsson var Stefan Karlsson.
Själva spelet då? Jo, långa stunder en trebackslinje när någon av ytterbackarna satte av upp i banan och då klev alltid Silka ner och stöttade. Smart och intressant. Sen var det kul att få se två forwards samtidigt på planen, visste inte att jag hade saknat det så mycket, Pavic var intressantare och modigare än någonsin i sin mittfältsroll på högerkanten (hoppas skadan inte är allvarlig). Detta var första halvlek.
Andra halvlek glömmer vi bort och sätter upp på det negativa försäsongskontot.