Concha säger i samma podd att han har ansvar för a-lag, u19 och u17. Men det torde såklart vara Askebrand som bestämmer vilka av dem som ska spela när det är match. Det är säkert en dialog som förs av vilka spelare som ska flyttas upp till a-lag mellan Concha/Askebrand och Velic.
Concha sa att han är i Växjö några dagar i veckan (eftersom du undrade) :).
Det här snacket om att alla värvningar är gjorda av Askebrand, försäljning skött av Fidde G osv. Så är det möjligen. Men Concha står utåt sett ansvarig för det sportsliga - så tills någon bevisat motsatsen tycker jag han förtjänar positiva tillmälen. Någon som sitter på direkt fakta får gärna berätta mer, har själv ingen insyn.
Glöm inte heller bort pusslet med att låna ut eller bryta kontraktet på spelare, det är en viktig del för Öster både ekonomiskt samtidigt som man ska spetsa till truppen. Med allt detta sagt inte att förringa Askebrand med flera andra som säkerligen gjort ett gediget arbete. Det är inte en "one man show" att rekrytera spelare. Att vilja ha spelare är en sak. Det är en annan att få hit dem också.
Det är väl mer framöver vi kommer få se ännu mer prägel av lagbygget från Conchas sida. Han har redan satt en prägel på sätt och vis, att man fått in spelare som är hungriga, ofta i rätt ålder och faktiskt byggt vidare på det man har gjort bra innan han kom till Öster. När jag lyssnade på podden var det lite kryptiskt kring Askebrands framtid. Spännande där. Jag är inte främmande för en ny tränare men förstår att många tycker Askebrand ska vara kvar. Om han skulle lämna (i så fall för ett namn som smäller lite) tycker jag det är starkt att våga ta ett sådant beslut. Många brukar byta tränare i motgång, men vem säger att det inte kan gå bra i framgång? Vi får väl se vad som händer där..
Slutsvamlat!