Jag förstår inte riktigt heller. Askebrand har bevisligen varit framgångsrik och vi har 40 poäng efter 26 spelade omgångar med Superettans tredje billigaste trupp. Är det någon som fått ut mycket av materialet är det väl Askebrand ?
Varför Christian Järdler ? Känns han inte lite orutinerad ? Säkert en jättebra tränare, det måste han ju vara om Öster vill ha honom - särskilt om han fortfarande har kontrakt. Men ni som vet; varför är han så bra ? Varför passar han i Öster ?
Senast vi högg en tränare med kontrakt med annat lag var Roar Hansen på senhösten år 2010. Det blev två månaders strid med Ängelholm innan han äntligen kunde börja träna laget i januari år 2011. Så visst, likt Askebrand en otroligt framgångsrik tränare och jag hoppas traditionens makt är stor; Järdler har ju också kontrakt med en annan klubb och som av en händelse har han också helt nyligen tränat Ängelholm. Jag ser fram emot Dan Magnussons kommentar till detta i SmP. Jag behöver den för att detta ska bli begripligt för mig.