@Zingo sa:
@Greger sa:
@lundino sa:
Jag hade förstått Värnamo om Öster försökte få med sig kontrakterade spelare eller fått spelare att bråka sig bort.
Men spelare med utgående kontrakt?
I Öster har Fritte o Shaze lämnat och om t ex Östlind vill följa med Askebrandt så är det väl inga problem?
Om vi ska jämföra situationer så hade det varit en bättre jämförelse att säga att Askebrand haft ett år kvar på sitt kontrakt, gjort klart med Helsingborg, brutit kontraktet med Öster och tagit med sig Drott, Strand och Fuhre som har utgående kontrakt i ett läge när Öster vill förlänga med alla tre.
Det hade absolut inte varit populärt härinne, nej. Jag hade själv troligen varit vansinnig, ledsen och besviken. Men så är jag också supporter till en klubb och inte ansvarig för den. Det är en viktig skillnad.
Hade jag varit Värnamos ledning hade jag tänkt både en och två gånger innan jag försökt hindra någon som vill lämna att lämna. Det är bara att titta på arbetslivet där det ofta uppstår liknande situationer i min bransch; det bästa är alltid att svälja ilskan och stoltheten, önska lycka till och leta upp en ersättare som brinner för att jobba för företaget istället. Loose-Win.
Jag kan ha förstående för ilskan/besvikelsen hos dem (man har precis gjort sin bästa säsong (?) och man har en ung uppåtgående tränare som gjort succe, man har ett flertal unga lovande spelare och rent teoretiskt skulle man ju faktiskt kunna utmana om om en plats bland topp 3 nästa år, men nu verkar det rasa ihop där tränare drar och kanske även ett par av spelarna) men precis som du beskriver så kan jag inte förstå hur man hanterar situationen.