@Bobby sa:
Att vi lyckades värva Silverholt tycker jag känns mycket positivt. Han kan nog visa sig bli en fullgod kompensation för Fritte, som ju hos BP:s sportchef beskrivits som "superettans bäste högerback 2017" - en betygssättning som jag gärna skriver under på. Simon Strand är ju högerfotad och därför lätt att flytta från vänster till höger.
Skönt också att Öster därigenom verkar släppa spåret Stefan Karlsson, en spelare som av någon för mig obegriplig anledning länge överskattats å det grövsta på detta forum - i synnerhet av signaturen Sigge. Stefan Karlsson (med sina uttalade och motbjudande DIF-sympatier = wannabe stockholmare) har ju floppat både i i huvudstan och i Bönköping. Stefan har dessutom, enligt supportrar i Smålands Jerusalem, blivit allt sämre defensivt och tung i gumpen framåt. Låt honom stanna där han är och hoppas att han trivs med det.
Bobby, du verkar ha nån personlig aversion mot SK. Öster är inget världslag som kan välja och vraka bland spelare. En kille med Öster-anknytning som uppenbarligen har platsat i allsvenska startelvor senaste 6 åren borde kunna bidra ett tag till. Spelare kan ha bättre också sämre säsonger. Att han skulle vara slut som elitspelare är väl hårt.
Att uttala sig positivt om en kommande klubb är inte konstigt. Däremot riktigt tröttsamt att läsa sågningar till höger och vänster på forumet. Att folk är så negativa till just SK förvånar. Onödigt och nonchalant sågande som jag är van att läsa på sthlmsforum och varit glad att slippa här.