Jag har inget alls emot Stefan Karlsson, det är en kompetent fotbollsspelare på alla sätt och vis. Dessutom Norrait, och de måste man bara älska som uppväxt på Gamla Norr. Men jag kan bli lite trött på mentaliteten att vi ska värva hem det hemvävda bara för att de har en meritlista. De måste ju passa i systemet också, och när jag sett Järdlers lag spela fotboll (och lyssnar på vad han säger) ser åtminstone inte jag att han använder sina backar på det sättet som är Stefans styrka.
Jag tror inte på enskilda frälsare heller. Vi ska väl inte stå och falla med en "stjärna" på mittfältet? Jag vill inte ha EN Levi eller EN Velic som alla uppspel måste gå igenom, jag vill ha variation. När jag såg Värnamo spela i år så såg jag variation. De anföll från kanterna. När vi stängde kanterna anföll de i mitten. När vi buntade ihop oss i mitten spred de ut sig igen och fortsatte mala.
Järdler har lyckats att höja spelare som vi alla ansett vara bottenlagsspelare till bra superettanspelare. När jag tänkt efter och sörjt Askebrands sorti färdigt så såg jag att Järdler - med det gäng han hade att förfoga över - skapade ett LAG som gjorde 7 mål mer än oss. Tycker det ska bli högintressant att se vad han kan göra med de spelare vi har i första hand, tänker inte så mycket på att vi måste börja ersätta till höger och vänster. Tror att kanske några av de vi minst anar kan få nya betydande roller nu när vi går över till två forwards och två yttrar framåt.