Jag har pendlat fram och tillbaka men känner mig nu försiktigt positiv i allt detta. Det är klart man alltid är skeptisk till att låna spelare dock.
Rent ekonomiskt är det troligen ett bra drag.
Rent sportsligt torde det också vara av godo.
Gör han det riktigt bra, då är det bra rent sportsligt. Även om vi då med all sannolikhet inte lär få behålla honom.
Gör han ok är det bra sportsligt. Och då kanske inte lika intressant för K*F längre. Övergång möjlig?
Användbar inte bara på en position, viktig egenskap som är bra att ha i ett lag.
Concha växer i mina ögon. Han kommer utifrån och påverkas tack å lov inte av fanatiska supportrars tycken utan ser till att göra det han är anställd för att göra, nämligen att Östers representationslag ska bli så bra som möjligt. Det måste vara den viktigaste delen i arbetet.
Sen är det ju detta med akademispelare, jo. Men vi har flyttat upp några inför den här säsongen och vi har dessutom kickat igång med U21 igen. Jag tror inte detta påverkar de yngre. Man ska ju även förtjäna sin plats i en startelva genom prestationer, och jag är tämligen övertygad att vi kommer få se mer utav Avdic exempelvis. Det vill säga: de kommer ges chansen.
Sen är det ju den här känslomässiga biten, att man känner sig underlägsen när en rival lånar ut spelare till oss. Det smärtar lite, ska erkännas. Men ibland kan det vara en styrka att visa svaghet. Detta lär vara en engångsföreteelse och inget annat.
Jag välkomnar Calle och jag hoppas vi kan stötta honom och hela laget lika bra som vi gjort tidigare år.