@Hasse-Hattrick sa:
@Redarmy88 sa:
@Hasse-Hattrick sa:
Lyfter han laget så är det OK. Givetvis tråkigt om det gynnar K*F, men vårt eget lag måste ändå gå före våra känslor för K*F.
Spelare kommer och lämnar hela tiden. Skulle vi gå upp i Allsvenskan så kommer vi få tillgång till ett annat utbud av spelare än idag. Att få bästa möjliga resultat till rimlig kostnad hela tiden är enda sättet att lyfta klubben.
Men allt har ett pris.
Vad säger du om Calle blir tongivande i vårt lag och vi närmar oss ett kval, mot låt oss säga Kalmar FF. Kalmar plockar hem Calle och vi missar kvalet. Det är en utgång som absolut skulle kunna hända, scenarion likt detta är anledningen till att vi inte ens borde sätta oss i den situationen. Att dessutom lånet handlar om en av brofästets talanger som man dessutom förlängde kontraktet med innan utlåningen är ett hån mot alla oss som står på läktaren. Pinsamt att se honom i en öster tröja framöver. Tycker ni inte det räckte med att Nouri hånade oss med sin hands-situation?
Återigen, känner Concha till vår rivalitet ?
Missar vi kvalet pga av att han lämnar så hade vi troligen inte nått kvalet utan honom heller.
Vi lånade Isak och Malkom från HBK och det var något vi tjänade. De lyfte vårt lag och gjorde det möligt för oss att ta steg mot toppen. Visst tjänade HBK också på men det kan jag acceptera. Kärleken till Öster är större än hatet mot K*F för mig iaf.
Nouri är ju något helt annat. Där har vi ju ngn som övergav Öster i svår tid och gick till en rival för att gynna sig själv.. och som dessutom varit allt annat än respektfull mot ÖIF.
Kärleken till öster är fortfarande störst det handlar inte om hatet mot K*lmar. Det handlar om att vi inte ska hjälpa brofästet med någon utveckling. Tror du seriöst att han blir kvar hela säsongen? Varför tror du Kalmar just förlängde med honom innan utlåningen ? Det är för att Öster är en tillfällig lösning.
Vi är på väg uppåt igen.. vi har lidit i många år och nu helt plötsligt när vi är påväg uppåt då ska vi från ingenstans hjälpa våra värsta rivaler med utveckling av deras talanger.
Man vill ha en trupp i harmoni och om vi ska låna in spelare från våra värsta rivaler hur ska då spelarna ens förstå rivaliteten ?
Jag vill inte göra mig beroende av en spelare som kan lämna oss imorgon. Lånet vi hade från Halmstad handlade dessutom om när
Vi var i division 1. Vi är i ett annat skede just nu. Det vi bygger nu ska hålla långsiktigt till allsvenskan, ett lån är kortsiktigt.
NEJNEJNEJ!!!!!
Jag vill inte se en K*lmarslyngel i vår trupp på lån dessutom framför våra egna talanger, Hur sjukt låter det inte? Är vi till salu till vilket pris som helst?