@cj9808 sa:
Om så denna spelare gör 20 mål och skjuter oss till allsvenskan så kommer jag aldrig stå bakom detta snedsteg
Svårt att kalla det ett snedsteg om det skulle bli resultatet. Det är liksom i min bok värt att utveckla och förädla EN spelare åt Kalmar om vi får en allsvensk biljett på köpet. Vi står inte och faller med en inlånad spelare som eventuellt går tillbaka till KFF.
Skapar såklart en del känslor att låna från största rivalen vilket jag kan förstå, och jag hade såklart också gärna sett en köpoption på en ung talangfull spelare som vi nu istället kanske utvecklar vidare åt Kalmar. Det svider ju lite.
Men vi vet ju inte alls hur denna dealen ser ut ekonomiskt heller, Kalmar står förhoppningsvis för majoriteten/en större del av lönekostnaden samtidigt som vi får en spelare som kan vara en man för startelvan och göra oss starkare i jakten på AS 2019. Då kan det vara värt att svälja stoltheten för en stund och ta sikte på det långsiktigt viktiga; att kriga oss uppåt i hierarkin igen. Vi sparar i så fall både pengar på lönen (något Öster alltid behöver göra) och får en spelare som förstärker oss i serien vi ska spela i detta året.
Skulle sedan Calle göra en godkänd/bra prestation utan att imponera så mycket att Kalmar vill satsa på honom framåt (eller om vi möts i hissen) så behöver vi ju iaf inte förstöra möjligheterna att han vill göra en övergång till Öster senare genom att inte behandla honom väl under tiden han är hos oss.
Jag väljer att hoppas och tro på att Concha och co som gjort många rätt under sin tid i Öster gjort ett vettigt beslut här också.