Det här är smärtsamt. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till att vi ska hålla igång en Kalmar-spelare och inte (?) ha köpoption. Gör han en bra säsong i Öster lär han inte bli kvar
- och antagligen inte annars heller. En kortsiktig lösning alltså. Å andra sidan blir det ohållbart att vara emot en spelare i laget. Han är ju ung dessutom. Antagligen blir hans beteende - på plan och i media - mycket viktigt. Den killen kommer att behöva flera ton karisma. Bäst är om han tar avstånd från den klubb han egentligen tillhör. Men det lär han inte göra.
Någon skriver också om det löjliga i att hata en annan klubb. Så kan man förstås resonera. Det är logiskt, rimligt. Men fotboll handlar också om känslor. Och minnen. Jag har sett lite för mycket av den där klubben på ostkusten (handssituationen i senaste derbyt, någon Elms kommentar i tv efteråt) och dess supportrar för att bara kunna resonera rationellt kring detta. Det här känns och det känns inte bra.
Fanns det verkligen ingen annan lösning, exempelvis på MFF:s bänk eller i Blekinge/Göinge-trakten? I mina ögon har Concha gjort ett fantastiskt jobb hittills, men denna senaste "värvning" är fan så jobbig.
För övrigt äter jag aldrig kyckling från Guldfågeln.