"Det är tråkigt, man känner sig lite lurad, säger Simon Strand till Fotbolltransfers.com."
"Som jag ser det är det en väldigt stor chans att utvecklas i min karriär, den danska ligan är den bästa i Skandinavien. Chansen att spela där som 24-åring skulle jag ranka ganska högt. Jag respekterar att jag har ett avtal med Öster men de har sagt att de ska hjälpa mig att komma vidare, inte stoppa mig. Det är tråkigt, man känner sig lite lurad, säger Simon Strand till sajten."
"Ytterbacken tycker att budet från Lyngby är ”mer än godkänt” och hoppas att parterna ska komma överens så snart som möjligt."
Vad kan vi dra för slutsats med Simons uttalanden här?
Den enda som inte är lurad här är ju Simon strand. Han pressade Öster, han lyckades med det med hjälp av media. Vad säger att hans agent inte känner till Lyngbys situation? Vad säger att detta inte var en delplan för Honom för att komma bort så billigt som möjligt?
Vi är så jävla rädda för vad folk ska tycka om oss ifall vi inte hade gått med på att sälja honom. Jag hoppas sannerligen vi har lärt oss en läxa, vi har blivit grundlurade ( som det ser ut just nu) även om den här situationen i sig är väldigt unik så måste man göra sin läxa, för seriöst ett bottenlag i danska ligan är det en sån stor möjlighet som Simon påstod? ( jag försöker inte vara efterklok. utan menar bara att vi inte alltid ska ge efter allting, och i det här fallet hade det lönat sig att vara envisa för oss med att inte släppa honom)
Även om Calle* Johansson gate är stängd just nu så hoppas man inte att ens farhågor kring honom slår in. Då kan alla ni som slog er för bröstet där ni accepterat honom som Guds son ta er en funderare på vad vi sysslar med i den här föreningen. Är vi en klassisk förening eller är vi en förening där vi tänker enbart ett steg framåt. Som de i podden sa " de som är ansvariga för det sportsliga är antagligen inte här om 10 år men det är vi"