@xonitex sa:
@TheSmokingMan sa:
Jag tycker tiden börja rinna ut när det gäller att få in det avslutande nyförvärvet, den fjärde forwarden i truppen. Fint om det blir klart i februari, så snubben får lite tid på sig inför seriestarten. Önskemålet är väl en kille på under 20 år som kan tänkas hålla SE-klass redan den här säsongen. Och som är vår spelare. Inget jävla lån !
Är inte känslan att man spikat truppen nu, tänker jag.
Forwards ser jag inte som prio faktiskt. Alla tre har potentialen att göra +10 mål.
Däremot, så hade jag då hellre sett en jävligt stabil målvakt till truppen. Vet att jag kommer få skit för att jag är skeptisk till Malmkvist, men tror den posten kan bli skillnaden mellan 1-3-placering och mittenrikets högre skikt.
Jo, detta påpekade jag inför säsongen, att det optimala vore 3 + 19 = 22 spelare i A-laget. En keeper som kan utmana Malmkvist är ett måste. Men vi måste också ha en fjärde forward, Concha sade ju själv för några veckor sedan att den dörren inte var stängd, men det var väl då man fortfarande räknade med att få betalt för Lipsillen. Jävla klåpare ! Concha och Fidde G tycker jag är kompetenta, men detta har de skött alldeles åt helvete dåligt :angry:
Vad gör vi om Johannesson drar på sig fyra matchers avstängning och samtidigt Bajrovic skadar sig ? Då har vi en iskall Kapcevic ensam på topp som hittills inte levererat under Järdler. Vi behöver ett fjärde alternativ för att öka konkurrensen och minska sårbarheten vid frånvaro; vi kan inte slänga in Hjertberg, det är tveksamt om han håller division 1-nivå i sina bästa stunder, än mindre SE-klass. Men vi kan fortfarande värva någon i samma ålder som kan vara med och slåss om en plats i startelvan redan i april. Men en sådan värvning måste vara klar inom kort; frågan är bara om killen redan finns i Sverige eller om vi ska chansa och se vad som finns utomlands. Att det ska vara ett välövertänkt, välscoutat förvärv är givet.