@Zingo sa:
Jag vet att jag är tjatig men... När jag har sett Öster under Askebrand har jag sett laget både faljera och briljera i snart sett alla spelsystem som finns. Tycker att det viktigaste är att vi ställer rätt spelare på banan och att de har rätt inställning till uppgiften. Så länge Askebrand aldrig mer försöker spela Kapcevic på en kant så är jag nöjd, ett beslut i stil med Schenkas berömda "Jevtic som central mittfältare"...
Exakt. Men med litet tillägg:
Brukar ibland lira lite Wordfeud. Inga liknelser i övrigt, men det spelar roll vilka bokstäver man har tillgängligt, vilka kombinationer man spelar ut och hur motståndaren spelar sina alternativ. Om två av dessa tre delar inte funkar, förlorar man oftast.
Det räcker inte bara att ha bäst spelare, man måste spela ut dem rätt också och ha lite koll på vad motståndaren gör. I Åtvid kommer Roar nog att stå lågt och därför tror jag överflytt och kantspel avgör. Just 4-4-2 är kanske inte rätt i denna matchen. Min kritik mot systemet är att vi på senare år inte använt det med framgång, utan haft varianter av 4-3-3, 4-2-3-1, 3-4-2-1 osv och man väl ändå hålla med Zingo att Askebrand inte är rädd för att utifrån detta variera beroende på de förutsättningar som ges. Gott så.
Startelva,
MB: Månz - Vasilj - Sundli
WB: Pavic - Strand (Fritte får hoppa in)
CM: Drott - Crona
FW: Kapcevic mitt, Bajrovic och Johannesson (om Fuhre nu inte spelar)
Östlind får vila.