Valance

Sålde inte mycket spelare i AS, hjälper inte heller att ha seriens dyraste trupp med ett antal tränare på lönelistan

Veckans avsnitt i When we were Kings: Union Berlin. Låter inte så sexigt, men sätt på dig supporterglasögonen och lyssna på avsnittet om klubben där supportrarna betyder allt.

Jockeluring När fan kommer avsnittet om Öster de har väl lovat att göra det hur länge som helst

Jockeluring

Det var ju förra veckans. Den här veckan hoppas jag på Öster (förgäves verkar det som) som jag gjort varje vecka.

Tror på Öster 1992 mer än något från guldåren då Niva sagt sig ha en personligt starkare känsla för det gänget med bröderna Jansson etc. Pålle-anekdoter skulle han ju ha en del att ta av också. 🙂

Och Öster 1992 just nu hade ju varit magiskt med tanke på 30-årsjubileumet. Kanske kunde EF:s bildande smyga in på ett hörn där också.

Och tänk er tischan från avsnittet med Pålle som en del av den. 😍

Fortsätter med Sverige preferenserna i den här tråden. Som Östersupporter är ju känslan igenkänning. Man är bättre än motståndarna, spelar roligt spel. Backlinjen håller inte och innermittfältare håller inte alltid ihop spelet.

Sen verkar Stockholmsklubbarnas supportrar tro att det löser sig genom att byta ut Janne, när spelet ändå ser bra ut. Det kanske kan handla om spelarna?

Plantagenparkeringen

Dem underliggande siffrorna är t.o.m. värre än resultatet och så har det vart under en längre tid. Blir inte mer svenskt att han inte har fått kicken än

Villenyblom Vem skulle i sådana fall vara en bättre tränare? kanske är det spelarnas fel att de helt enkelt är för dåliga. Jag kan bara inte fatta hur snabbt de har blivit dåliga liksom jag minns VM 2018 och de var bland de bästa i världen och spelade kvartsfinal mot England och åttondelsfinal mot Schweiz och vann liksom.

Valance

Det var ju en hel del andra spelare då som Granen, Berg, Toivonen för att nämna några.

Hansen Legender. Men är inte toivonen och berg kvar?

Valance

Länge sedan de slutade i landslaget men i Allsvenskan finns de.

Den spelare som slutat och saknas överlägset mest de senaste fem-tio åren är utan tvekan Sebastian Larsson. En ledare som gör alla andra bättre och med en magnifik touch på bollen. Alltid. I övrig ten relativ begränsad spelare.

Dessförinnan skulle jag säga Mellbergs utträde. Kapten uthuggen ur ett granitblock.

Bästa spelaren har dock alltid varit Z.

AFC-Järdler nu vid 13 och vid 15 LBois-DKurd, Öis-Brage och ÖFK-HbK.

Önskeresultat ur Östers horisont är väl vid detta läge kryss i Eskilstuna men att DKurd, Öis och ÖFK vinner.

1-0 Örebro mot Eskilstuna efter 40 min

Nu är väl AFC ändå helt borträknade i kampen om kvalet?

Tänker för mig själv att HbK och BP med 100% chans/risk går upp och att procentsatserna för vem som tar kvalplatsen är:
              Brage 50%
              Öster 30%
              Trelle 15%
              Skövde 5%

Att vinna kvalet sedan tror jag är 80% för det allsvenska laget och 20% för laget från Superettan.

Räknar vi ihop procentsatserna här ovan får jag det till 300%. Jag vet inte vad det säger.