Slangen Scrollade igenom ÖIS svenska fans-forum för att se hur det går för gamla Österbekantingar och kan konstatera att Mattias Nilsson får ganska bra omdömen efter de första matcherna medan Mubbe Nuh sågas, särskilt efter VSK-matchen. Mujanic är skadad och många verkar tycka att det är ett avgörande avbräck.
ubie67 ...o Drott fick nu spela första halvtimmen för säsongen (passade givetvis på att få ett gult), många Örgrytare som frågar sig vad denne mannen gör där! Andreasson inbytt i 90:e båda matcherna, spelat hyfsat mkt på försäsongen annars.
Manne Ponne klar för att möta Öster 2024 (och värmer upp med en höst i allsvenskan). Härligt inslag som delades av SVT i samband med nyheten. Inte minst tifot och klackinsatsen precis i slutet. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ur-sydnytts-arkiv-2012-se-en-ung-pontus-janssons-engagemang-i-moderklubben-arlov
Kullabella Jag lägger mig platt. Det mff har gjort de senaste tio åren finns inte något negativt alls att säga om. Jag lyfter på hatten och säger: bra jobbat. Dessutom får man inte underskatta betydelsen av att en så bra spelare vänder hem istället för att Casha in i exempelvis saudi. En otroligt glädjande nyhet. Och ett otroligt fint reportage, gick nästan lite segerdahl-vibbar.
Tompa I Helsingborg skriker publiken avgå. Total ångest. Tre raka förluster med 0-1 och alla mål insläppta sent.
Kalle Dahl Stulic gjorde ett bra intryck mot Karlskrona (1-1). Ekande rop vid utrusningar, styrde sin backlinje och bröstade upp sig mot motståndare efter ouppskattad eftersläng.
Zingo Hansen Järder-syndromet. Det ser helt OK ut till sista tredjedelen, sen släpper man in 0-1 mot Brage och matchen känns redan körd.
Berra Järdler lyckas ännu en gång med konststycket att se intressant ut under försäsongen för att sen bli bedrövliga lagom till serien startar.