Hansen Hmm, är det bra för Öster att Sundsvall åker på en propp i derbyt här? Blir de extra revanschsugna mot Öster eller snarare bara mer stressade att gå för en seger medan Öster kan chilla lite? Jag tror att det främst är positivt.
Zingo outdoor_miner Otroligt snyggt! Hade jag varit Sundsvallsspelare hade jag skämts ögonen ur mig just nu.
Slangen Berra Snarare så att Sundsvall inte är så bra. Tycker som sagt inte de imponerat i de matcher de vunnit heller.
Zingo Berra Sundsvall känns väldigt tama helt enkelt. Östersund lämnar såna ytor bakåt att ett bra lag hade gett dem problem direkt.
Drillo Sundsvall som förening har inte den stabilitet som krävs för att studsa. Och i år inte heller spelarmaterial eller spelidé. Hade de supporterbasen haft samma hybris som föreningen nere vid Sundet hade de varit lika illa ute. De är de inte. De kommer att sluta i mitten av serien.
BamseX Hade giffarna torskat med uddamålet och kanske förtjänat mer hade deras förlust oroat mig lite inför söndagen. En så klar förlust som det blev ser jag däremot som odelat positiv!
jon outdoor_miner har någon någonsin fått äta upp något på det sättet. Är nog smartare med tifon/ramsor/banderoller som fokuserar på egna laget
Kalle Dahl Kan inte släppa att Stenshagen slapp undan ett andra gult. En av de sjukaste bedömningarna jag någonsin sett, otroligt svagt av domare Lindgren.
fåtöljsupporter a.k.a. fr Trodde först det var att 1a aprilskämt, men tydligen inte, Stuart Baxter tillbaka, lite som om vi skickats tillbaka 15 - 20 år i tiden på något sätt. Förstår inte alls vad Mr Eklund får ut av detta, förutom en schysst lönecheck.
Lucksmith fåtöljsupporter a.k.a. fr Han jobbar redan i föreningen som utvecklingsansvarig, så han vill väl behålla sitt ordinarie jobb 😉
hannesnilsson De första sakerna Järdler nämner när han intervjuas av fotbollsmorgon är: Det har sätt bra ut spelmässigt Vi har vunnit alla matcher när det gäller xG
Slangen ÖSK diskuteras även i Superettanpodden. Situationen som ÖSK-supportern beskriver låter mer eller mindre exakt som Öster under Järdler.
Bissan Slangen Tänkte också på det. Ingen anledning att ifrågasätta Järdler utifrån att de gjort fina resultat under försäsongen. Känner ändå igen resonemanget...