Har Öster fått igång Jönköping? Går mot andra raka segern…

Då är vi inne i andra halvlek av omgång 22 för Häcken och Jeremejeff står på 21 mål. Behöver sätta ett på Kalmar här för att hålla snittet med ett per match om han ska kunna gå om Lill-Dammas 31 mål från 1975.

Samtidigt har Kalmar en makalös svit nu på hållen nolla på hemmaplan så blir ju inte lätt för Häcken..

RWP satte förresten 2-1 på en cykelspark innan paus vilket gör att HIF just nu innehar kvalplatsen på bättre målskillnad än Degen…

HIFs 2 anfallare och 2 yttrar var idag alltså Wiedesheim-Paul, Muhsin, Ali och Loeper. Jag
    gör nog en 180 graders vändning och hoppas att kvalplatsen istället går till bruksorten. För Superettanlagets skull då.

Berra
      Ja idag såg de heta ut och Loeper vill man ju inte möta nu om han kommer igång.
      Sätter det sista i tom kasse efter en löpning från halva plan.

Hansen Jag hittade inte den gamla tråden med det här namnet så startar en ny. (En del trådar är väl borta helt enkelt.)

En liten passus om det här fenomenet som jag också sett. Några trådar har skapats av användare som sedan raderat sitt konto. I det gamla forumet låg de kvar ändå, men följde inte med över till det nya. Det rör sig om 5-10 diskussioner och de flesta var startade för rätt länge sen så jag tänker inte göra något åt det. Så nu kör vi på här istället. Back on topic 🤩

Micke Boman inte med i truppen idag alls. Brukar annars göra vassa inhopp sista 20.
      Har inte kollat än varför men ett av sjuk/skadad/avstängd bör det vara.

Edit: Boman sjuk.
      Baffoe saknas också med otydliga beskrivningen att han ”inte är tillgänglig för spel”. Ej avstängd.

Vågar man hoppas på att hbk får det lite jobbigt idag så det är lite mer slitna när de tar emot oss redan om mindre än fem dygn.

Förlust idag för Halmstad och 2 raka vinster här nu för Öster så är vi verkligen med i matchen igen

Valance
        Men du räknar inte med något av det hoppas jag så du blir så besviken sedan?

En kollega som håller på hbk hoppades snarare på två raka nu mot Norrby och Öster så kan de fira att det klart i praktiken redan på lördag. Känns betydligt mer troligt.

Hansen Får man inte drömma lite och vara förhoppningsfull?
          Om det blir det resultatet jag hoppas på så vore det för jävla härligt

Valance

Självklart, jag hoppas hela tiden, tänkte mer att man får göra skillnad på förhoppningar och rimliga förväntningar. Blir ju lätt hänt annars att man annars tappar det helt och ger upp för att Öster ”för alltid kommer vara ett Superettanlag”, eller hur? 😉

Kommentatorn har som vanligt svag koll på hur det funkar med avstängningar numera.

Hbk har ju tre spelare på två varningar men jag hade redan i annan tråd presenterat att Boakye fått en annullerad för att han spelade minst 10 matcher mellan de två varningarna. Däremot står Ahlstrand och Svedberg på två varningar varav ingen är annullerad. Därmed riskerar de stängas av om de får en varning idag. Kommentatorn påstår att Svedberg spelat 10 matcher i rad utan varning så jag kollade en gång till. Hans varningar kom i omgång 4 och i omgång 13. Det här är den tionde matchen efter omgång 23 men den är ju inte slut ännu. 🙂 Kommentatorn tycks alltså tro att det räcker att sparka igång den tionde matchen för att en varning ska annulleras.

Hoppas på kort på Ahlstrand och Svedberg nu och att Baffoe saknas även i helgen så ökar våra chanser lite.

1-0 Brage mot Eskilstuna efter 3 min

MATTAN

AFC får vakna om de inte ska stå kvar på perrongen.

AFC helt under isen idag..

2-0 Brage. Öster ner på 4e plats

AFC visar sina rätta färger när man har flaxat bra i 20 matcher. När 433 inte funkar så är det pyspunka deluxe.

Nu liker Öster och Brage helt lika. Om det skulle stå sig till 30:e omgången, hur räknar man då? Inbördes möte? Lottning?