Bissan Gais spelade fullständigt ut J-Södra. J-Södras seger var - om möjligt - än mer orättvis än Östersunds seger mot oss tidigare i år. Öster-Gais var å andra sidan en ganska jämn tillställning om än liten fördel för Gais. Man ser det man vill se helt enkelt. Jag väljer att alltjämt se ljust på säsongen…
xonitex Bissan Nu såg jag inte Gais - Södra men jag tyckte att Gais spel kändes oerhört väloljat, finessrikt med mycket kombinationsspel medan vi drällde i backlinjen och uppträdde osäkert. Det innebär inte att jag skulle se mörkt på fortsättningen av säsongen för Östers vidkommande. Sedan kan mycket ändra på sig under en säsong.
Redarmy88 Bissan Jag håller med dig. Knapp fördel Gais. Med JW på topp hade bägaren antagligen vänt till vår fördel så små är marginalerna. Vi ska upp i år!!!
Slangen Redarmy88 knapp fördel Gais mot oss. Fullständig totaldominans för Gais mot J-Södra. Längesen man såg en så orättvis seger.
Tompa Slangen Men det är positivt att det blir sådana ”orättvisa” förluster för toppkonkurrenterna. Fler än vi som har grus i maskineriet.
Hansen Mattis har redan hunnit vara avstängd och nu fixade han sitt fjärde gula kort. 4 gula på 7 matcher.
Oldtimern Många resultat som går med oss nu, 1-1 afc Östersund , men obegripligt vi kunde förlora mot Östersund dock, väldigt tandlösa , , dock måste vi ta hem Mattis i sommar allt annat vore tjänstefel nu när vi har problem med mittbackarna .
Kalle Dahl Öster '81 med i sändningen från MFF-Häcken, då man hade näst flest raka segrar någonsin med 10 st. Osäker på om det gällde från säsongsstart eller generellt, oavsett så får vi hoppas att MFF tappar poäng idag eller nästa i Borås då de ligger på 8 st innan dagens match.
Hansen Kalle Dahl Det gällde från säsongsstart. Ja idag eller nästa behöver ju Malmö tappa poäng för att inte kliva upp jämte Öster på andraplatsen.
Kalle Dahl Calle01 MFF ca. 1949. Edit: Det här gänget https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Malm%C3%B6_FF_1949/1950
Old Chap Kalle Dahl Orsaken till Malmös totala dominans under -49 och -50 bestod till stor del på att IFK Peking efter Os -48 miste sina båda klart främsta spelare Nordahl och Liedholm till Italien. Malmö hade också många spelare i samma Os-trupp men av dem blev bara Kjell Rosén proffs 1950. Öster hade hårdare motstånd att bekämpa -81.
Hansen Utsikten passerar Öster vad nu en seger på Olympia är värd. Alla utom Gais har ju tagit tre pinnar där.
outdoor_miner Tompa Vad gäller Malmö ska 2-2 inte godkännas. Domarna kan omöjligt se om den bollen är inne. Jag känner att assisterande har full möjlighet att göra det, står perfekt i linje. Ser han hela bollen förbi stolparna är den ju onekligen över.
Redarmy88 HIF kommer åka ur. De bör ändra målsättning omgående för att få ett lugn annars kommer det orimliga krav. De är där vi var och de önskar man inga supportrar..
Valance Redarmy88 De har redan sparkat en tränare och det verkar inte ha förbättrat läget, har en dålig känsla angående den klubben, känns som att de kommer få göra en omstart i Division 1 Södra nästa år.