Oldtimern Problemet mot södra är väl deras spjutspets Abdullah vårt mittförsvaret lär få problem med honom ,anfall bästa försvar mot j södra dom är halvdana bakåt Hoppas på Ljung i den matchen mot sitt förra lag
Oldtimern Övriga matcher är verkligen ingen höjdarfotboll Hoppas på oavgjort i de flesta bäst för oss ja Trelleborg får gärna vinna
Oldtimern Vad säger man mårtensen kommer in 82 min nickar in 3-2 i 87 hade ett bra läge innan ,hans första spelminuter i år Bra för öster men tråkigt vi tappade dansken
Valance Det var som fan, Halmstad och BP går bättre än vad jag trodde. Kanske åker de inte direkt ur Allsvenskan i år som de brukar göra när de ha gått upp? Kanske blir det istället några etablerade lag som Varberg och Sirius?
Lindstig Vi kan väl konstatera att Superettan kommer att bli jämn och oviss i år. Gäller att inte tappa modet då vi förlorar matcher. Östers bredd kommer att fälla avgörande.
Hansen Superettan 2017. Gyökeres spelar på Värendsvallen: https://ostersif.se/a/oster-narmast-segern-i-aterkomsten-till-varendsvallen Idag: Gyökeres spelar på Wembley för en plats i Premier League.
Plantagenparkeringen Hansen På den tiden Öster spelade 0-0.. skönt att dagarna är förbi. 2023 får vi åtminstone känna något 🙂
Ruuben Då kan vi konstatera att vi efter denna omgång är 1 poäng efter allsvensk plats, jämnt och svänger fort i denna serie. This is the fucking Superettan!! Skulle han kunna säga nu, den gamle Stuart.
Valance Om inte Helsingborg vinner imorgon så är det riktig kris för klubben ännu mer än vad den är nu. Så vad ska dom då göra? Sparka deras nya tränare också? Sparka spelare?
Oldtimern På tal om o släppa fram unga talanger Kazper Karlsson, 18, gjorde sitt första mål och sköt tre poäng till sitt Halmstad i bortamatchen mot Mjällby.
Ols Oldtimern HBK är ett utmärkt exempel på att om du är tillräckligt bra så får du spela oavsett om du är 18 eller 40. (Föv kan man också konstatera att HBK startelva innehåller en spelare född 05 Östers en som är född 04, vad är skillnaden?)
Anders Läge att poppa lite popcorn och luta sig tillbaka kl 15 idag när ÖSK tar emot HIF. Hoppas innerligt att HIF får rejält med däng (sex poäng upp till kvalplats i så fall!). Ren vandalism de utsatt Öster för genom åren.
Calle01 Östersund får en man utvisad efter ca 12 min mot Utsikten. Utsikten har redan skapat ett par bra lägen och ser vassa ut.