Hasse-Hattrick
Ödmjukhet inför uppgiften krävs varje dag, varje vecka och varje match. Jag ser faktiskt inga som helst tecken på att ledarskapet hos Tufa inte har förstått det, och inte heller att han tillåter det att slå rot. Om det nu var såna tendenser som dök upp i samband med poängtapp och förluster och var orsak, så är det inte något som man från lagledning tagit lätt på. Och det gäller inte minst vad tränaren kräver av sig själv.
Här inne och bland supportrar i allmänhet formuleras ju kriser utifrån senaste matchresultatet, men jag hoppas och tror att lagledning och förening har ett mer nyktert förhållningssätt till resultat och mer till prestation, i sin analys av var man står just nu och var man är på väg.
Visst saknade Vito sportchef på sitt CV, men erfarenheten från rollen som scoutchef över lång tid i Malmös framgångsrika organisation innebar ett mkt nära samarbete med sportchef och därmed goda insikter i vad som krävs för rollen, rimligen. Att kalla honom oprövad känns väl krasst i mitt tycke.
Öster ligger på direkt uppflyttningsplats just nu, och ändå är den rådande känslan att det finns en girighet hos oss supportrar att få ut av laget. Vi gör det bra, men det finns absolut ytterligare dimensioner att ta fram.
Ser fram emot morgondagens drabbning mot ett bra Utsikten.