McA Afroman Ser vidrigt ut... har svårt att se att en sån nivå av våld + tårgas är motiverat när folk inte ens ser ut att göra motstånd.
Anders McA Det ser illa ut ja, men man bör vara försiktig med att dra slutsatser av korta filmklipp av den här typen. Vad har hänt sekunderna/minuterna före? Bois supportrar har inget bra track record direkt.
McA Anders Drar inga slutsatser och är väl medveten om det. Men oavsett så är det svårt att inte se detta som övervåld.
McA Anders https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/bg2M2k/helsingborg-landskrona-bois-polisen-anmaler-sig-sjalva-efter-brak
ubie67 ...lite väl som i dam-VM där massa kvinnliga sådana kvoterats in med klart blandade resultat. Hoppas Tess kommer igen dock, bra råämne o behövs brudar överallt där varit mansdominerat, bara ov godo i längden....
xonitex Det finns domare som gör allt rätt enligt regelboken. Dessa får det ofta jobbigt, tyvärr(?) Det finns domare som har mer känsla för spelet, psykologin och känslorna. Jag gillar nog de sistnämnda mer.
Redarmy88 xonitex 13 varningar totalt under en o samma match. Då har man missuppfattat sin roll. Jag såg Örebro - Västerås och där var det tuffare i duellerna och mycket känslor, där blev det 3 varningar. Jag bedömer insatsen och inget annat men det är inte tillräckligt bra milt sagt. Man måste bedöma insatsen börjar man ta hänsyn till andra saker så blir det fel och bedömningen orättvis.
Calle01 I pausen i Discoverys sändning igår intervjuades Helsingborg Dagblads Eric Persson. Han berättade att för fem år sedan gick HIFs dåvarande ordförande ut och sade att HIF skulle vinna SM--guld senast (!) 2023. Det blev inte riktigt som han förutspådde.
Kalle Dahl https://www.nsk.se/sport/se-hojdpunkter-fran-ifk-vma/ Den med smp-konto kan här se: Vackert solomål av Berndt (samt vackra mål av Kjellman Olblad och Strömberg) Fyra bra räddningar av Stulic Max E nick på hörna som räddas på mållinjen
ubie67 Redarmy88 Fortsätta? Sveriges sådant våld säkert på en miniminivå jämfört med de flesta andra länder, Nog snarare mer hårdhanskar som behövs samt uppstyrning av läktarkulturer mellan klubbar mm som är problemet ist för saft o bulle som det är idag allt för ofta.
jon Tobias Linderoth tydligen klar för Varberg nästa säsong. Hur påverkar det Skövde inför helgens match? Har de gett upp? Och Varberg, har de redan nu ställt in sig på superettan?