Ruuben 1 poäng på 4 matcher. Fortsätter de såhär dåligt i försvaret så kommer de förlora fler matcher. Plötsligt är Västerås och Gais favoriter till direktplats.
devve Storkungen mårtengås håller oss levande i chansen om direktuppflyttning, men bäst är nog ändå Bosko i intervjun efteråt.
Redarmy88 devve Älskar att se känslorna Bosko Visar efter matchen, de var väl klara eller ? Han såg pissnervös ut att hans lag, just nu, är ett av superettans formsvagaste lag..
Old Chap Har sällan sett någon målvakt bli så snopen som när Mortensen kamikazedök och nickade in första reduceringen mot Utkiken. Han har tydligen gjort sju mål i år. Tror att han varit skadad under våren,
jojolaget Kiken fick alltså sin utvisning genom att tidigare varnade spelaren fick ett gult kort för maskning, the mindgame is on!👍
Slangen jojolaget utan att ha sett situationerna öht uppskattar jag mycket rent principiellt att domaren vågar ta ett sådant andra gult. Hatar när spelare kommer undan med maskning för att de redan har ett gult.
Tompa Slangen Det var en frispark på egen planhalva som Utsiktens spelare turades om att lämna ifrån sig för att få tiden att gå. Till slut kom kortet upp. Det borde komma upp oftare vid maskning. Starkt av domaren!
Plantagenparkeringen Ingen idag som skrivit att vi inte borde sålt Mortensen? Jag håller traditionen vid liv. Vi borde inte sålt Mortensen.
Sigge Sirius vinner borta mot Vääääänaamoo och spetsar till bottenstriden. Bra, ty om vi inte går upp direkt vill jag ha BP i kvalet.
Valance Sigge Knappt någon publik uppe mot BP och då menar jag att BP har ofta inte mycket publik på sina matcher kanske skulle vara en fördel, mindre dramatiskt och mindre tryck rent utåtsätt för spelarna. Bara en teori om det skulle göra någon skillnad.
jon Sigge Om bara Mjällby, Göteborg, Halmstad, AIK, BP och Sirius vinner i nästa omgång har Värnamo endast 3 p ner till kvalplats. Enkelt!
Ingemar jon Nej, nej, nej..... Ett lag som jag absolut inte vill att vi möter i ett eventuellt kval är just Värnamo. Finns två anledningar till min ståndpunkt: Värnamo är just ett sådant lag som alltid lyckas överprestera när de möter Öster. Självklart ser jag att vi spelar i Allsvenskan 2024 och då anser jag att Värnamo away har alla förutsättningar att bli en trevlig upplevelse med mycket rödblått som vandrar bron över Lagan. Därför menar jag även att Halmstad, Mjällby och till och med Kalmar ska finnas med i nästa års Allsvenska, allt för att underlätta logistiken för oss.
Tompa Ingemar Ja, då har vi dessutom 24 säkra poäng på kontot. Det är en bra grund att stå på i jakten på en topplats i Allsvenskan 2024😀
jon Ingemar Äh, du kan gå på Värnamo-Räppe om 2 år istället ;-) Tror nog att Värnamo kan hålla åtminstone 3 lag bakom sig, men skulle de mot förmodan hamna i kval efter en så bra säsong lär de vara ganska skakis