Dufva är en så jävla dålig domare, men Gefle krigade till sig en pinne

Utsikten har 7 poäng senaste 10 omgångarna. Bara en seger……..mot Öster. Så surt!

Segrar för J-södra och Giffers imorgon tack!

Kul att Oddevold gått upp i Superettan och Grattis till dem. Dock är nya Rimnersvallen bland de märkligaste "arenor" som har byggts. Som Sundsvalls typ fast med löparbanor. Om Öster spelar i Superettan nästa år blir det nästan nostalgiskt med bortasektion som under Värendsvallens resultattavla.

McA
    Förskräcklig då vi åkte bil dit och såg Öster förlora med 3-0. Starkast är dock minnet av Bengt Daglings citat från den resan. "En dag vänder det pojkar. Då ska vi åka till Milano och äta spagetti". Vi väntar fortfarande på vändningen...

Runt 3000 Gaisare på plats i Jönköping.
    Anmärkningsvärt är att j södra vunnit de 4 senaste matcherna mot Gais med 1-0 i alla mötena.
    Visst håller vi på södra ?

Kan vi snälla börja med goal line technology snarast möjligt i svensk elitfotboll så vi slipper fundera på om Gais ledningsmål var över linjen eller inte…???

Södra är riktigt usla de verkar inte tro på det. Ska mycket till för södra för att vända detta.

Bissan
      Den var över linjen.
      Tycker ändå J-södra kommer förbi Gaisarna flera gånger, inte helt omöjligt att de kan få in en turboll. Gäller att hålla tätt bara.

Andra goda nyheter som vi kan glädjas över är att redan idag så kan (äntligen) pisslaget AFC Eskilstuna åka ur Superettan och Svensk Elitfotboll, förhoppningsvis för första och sista gången någonsin (alltså att de aldrig går upp igen).

Vi får hoppas att GAIS bara får energi av detta och vill avsluta säsongen på allra bästa sätt genom vinst mot Kiken. Hoppas bara det inte blir som ÖIS-VSK där VSK slappnar av.

Tyvärr risk att gais går på semester nu

Jag har svårt att se att Gais skall förlora mot ett rätt uselt Utsikten inför 10 000 åskådare på Gamla Ullevi. Jag tror detta hänger på oss själva.

Calle01 exakt de jag oxå tänker, aldrig att dom tänker förlora den på en kokande hemmaplan

Samtidigt har jag svårt o se att GAIS om dom får välja väljer Öster över Utsikten i allsvenskan. I stort sett ännu en hemmamatch o räddningsplanka i högsta serien.

Berra

Möjligt men också ett lag till att slåss om alla resurser med. Samt spelare o dylikt. Även om ekonomiska skillnaden blir enorm så är det ett lag till att konkurrera med. Jag tror som sagt att man vill vinna inför så många.
              Dessutom bosko på andra sidan, samt målvakten i Utsikten som firade framför Gais klacken sist. Och uttalanden från utsikten att de är bättre än Gais nämnde de också i discovery plus mellan häcken o Malmö.
              Det kommer hänga på oss själva.

Berra

Uttalanden från Bosko om gais efter den senaste matchen mot Utsikten:
                "Tränaren rasar mot Gais-fansen: ”Det är pissluffare”

"Derbyt mellan Utsikten och Gais bjöd på rejält heta känslor.

Efter slutsignalen gick hemmalagets tränare Bosko Orovic till ordentlig attack mot Gais-supportrarna.

– Det är sjuka jävla människor, säger han till Göteborgsposten."

Jag tror det finns en enorm tändvätska hos Gaisarna bara av Boskos reaktion efter matchen senast.

Länk: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/dwjApO/utsiktens-bosko-orovic-rasar-mot-gais-supportrar-pissluffare