stefanps Min känsla är att GAIS vill ha Öster i Allsvenskan och inte Kiken. Någon som tror något annat?
ubie67 Roligast är att kiken ej heller tjänar nåt på försäljning etc. under deras matcher på Bravida, detta får Häcken istället för rövargänget bland alla andra som Dalkurd, AFc utan identitet!
Calle01 Det diskuteras ofta på forumet om vikten av kontinuitet. Hörde i en podd att styrelsemedlemmarna i Elfsborg sitter 16 år i snitt. Snacka om kontinuitet.
Valance Calle01 Jag hade också velat se det i Öster i framtiden, problemet är ju bara att klubben varit vanskött i 25 år så det har ofta varit kaos kring Öster men sådan tur väl är så är det inte så längre.
Calle01 Valance 16 år i snitt kanske är för högt mål, men ju bättre föreningen sköts desto bättre lär kontinuiteten bli. Jag ser dock gärna att Jonas Karlsson sitter i minst 16 år.
Slangen Calle01 Inte nödvändigtvis ett sundhetstecken att de sitter så länge. Styrelser mår i allmänhet bra av lite rotation. Men just Jonas får gärna sitta länge.
Valance Slangen Det kan å andra sidan också innebära att de har kompetens och därför får sitta kvar. Varför byta när det fungerar, det är lite som "don't fix shit that ain't broken"
Ryltan stefanps Fidde verkar trevlig och kompetent. Men katten vet om GAIS fixar att ladda om. Tror hoppet stor till att publiken i gbg kan bära fram sitt lag och att Kiken trots allt är ganska dåliga just nu. Vågar man hoppas på kryss?
Berra Nu är GAIS 11a släppt. Nån som kan bedöma hur ordinarie den är? Noterar att Julius Lindberg inte spelar.
Kalle Dahl Berra Inga konstigheter med den tycker jag. Det är spelarna som varit med i deras eviga roterande under säsongen. Inte helt maxad, men inte heller något p19-lag.
Tompa Norén och Wangberg i försvaret börjar också på bänken. De startade senast och har spelat de flesta matcherna.
EFGotland Sanslös räddning av GAIS målvakt. Publiken skanderar ”Melin, Melin, ditt jävla svin” efter GAISaren faller i en frilägessituation men Per Melin (domarn) friar helt.