Vilket rövgäng Halmstad är.
Alexander Johansson psykbryt, solklart rött.
Sen kommer gammelröven ante Johansson och lackar på domaren. Konstigt att det alltid är domarens fel när hbk torskar?

Samma lip från filmar-malkolm och lip-ante.

Stökig andra halvlek på Hisingen.

Domare Olofsson bra igen. Reprisen visar att HBK:s straff är klar. Folk slår halvt ihjäl varandra på slutet, men hon städar upp.

Berra

Han tog sig för baksidan av låret när han haltade av. Klassiskt med muskelbristning när man börjar ta i efter en längre frånvaro. Nog färdigspelat för säsongen.

BKBiceps

Att hbk åkte ur ifjol ska tydligen ha varit enbart domarnas fel.

HBK har alltså kvar att möta:
    Örebro (h)
    AFC (b)
    Brage (h)

Spännande..

• jon gillar detta

Var det Alexander Johansson som haltade ut?

Nu har jag sett höjdpunkterna. Johansson blev alltså utvisad. Riktigt fult gjort.

Calle01

En kollega som ingår i HbK:s trupp (men utlånad) hade sagt ihop med sin far i början av matchen: ”idag blir Alex utvisad”. I ungdomsåren då de spelade i samma serier flög ofta topplocket på AJ som alltså underliggande har ett David Johannesson-temperament.

• jon gillar detta

Missar jag något eller är det bara som vanligt att hbk:are inte är så smarta - så här skrivs i deras svenskafansforum:
      ” I år har vi det i egna händer. Plus livlina i form av att Öster måste vinna 3 av de 3 resterande matcherna, med andra ord vinner de inte nästa match så räcker en poäng.”

Jag får det nämligen till att vi behöver vinna 2 av de 3 kommande matcherna om HBk förlorar resten.

Hansen tycker uttalandet stämmer, om vi förlorar mot Öis räcker en poäng till för hbk då de har så pass bra målskillnad.

VV-Oppnasitt84

Ja men det han skriver är att Öster måste vinna alla. Sedan visserligen därefter att en poäng räcker för hbk men tar de då inte den så måste ju Öster inte vinna alla tre, eller hur?

Just nu minns jag år 2009 nästan lite för bra. Skövdes ointagliga försprång med tre matcher kvar. De behövde bara ta två poäng på dessa tre matcher, varav två var mot lag som redan var klara för nedflyttning. Men icke. Total frossa i hela laget efter deras seger på Värendsvallen. Öster knöt näven i fickan och med 20 minuter kvar av säsongen gick vi upp i serieledning med 1-1 borta mot Limhamn samtidigt som Skövde hade 0-2 hemma mot Kristianstad.

Så med det i åtanke har jag nästan redan räknat in topp-två i år…

Konstig serie, Superettan. Efter förlusterna mot HBK har vi, trots besvikelsen, varit rörande överens om att HBK är lite längre fram och lite bättre än Öster. Men räknar vi bort de inbördes matcherna mot HBK har vi tagit en poäng mer än dem mot övriga lag. HBK förtjänar givetvis avståndet ner till oss, då även våra matcher mot varandra ska räknas, men lite konstigt känns det.

Norrby har ett helt gäng spelare som riskerar avstängning mot oss. Borde bli en rätt fysisk match mot J-Södra dessutom.

Perparim Beqaj (2)
            Gustav Berggren (2)
            Johan Brannefalk (5)
            Anton Cajtoft (2)
            Fredrik Lundgren (8)
            Nicklas Savolainen (8)
            Anton Wede (2)

Kan vi passa på att skicka ett fång rosor till brorsan och Kiken. Visst har de under hösten slagit Brage, BP och Halmstad?

Vilka i öster är avstängda mot Örgryte? Och vilka riskerar att bli avstängda mot Norrby?