Oldtimern Hur länge får Hellberg dansa med bajen, förlust hemma idag igen nu mot gbg 3-1, tålamod är en dygd gäller dock inte i fotboll.
Hansen Zingo Jag förstår din poäng men att höra att någon från mitt ”östra Öster” helt naturligt skulle välja Växjö Norra känns ändå helt bananas. 🙂
Hansen ubie67 Tiden går, gränser förändras - på 90-talet såg jag VNIF i en seriematch mot Kalmar FF på Gamla Värendsvallen där Kånkelberries var på plats. Snart är väl alla dessa saker bortglömda och allt jag vill minnas är Gamla Värendsvallen.
ubie67 Hansen ...ja när tom inte Norrastuga finns längre o alla goa gubbar som Olle Berglund o Åke Sjöquist dött ut allt mindre koppling till forna gulsvart, lever kvar idag i vårt Öster med Örnblom då 2xKarlsson nu lagt skorna på hyllan.
ÖÖIIFF Hansen Var på den tiden "Norra" hade lite storhetsvansinne och försökte på Kosta-manér locka föredettingar några år samt ha Kurt-Arne vid rodret innan bubblan sprack. Norra gick ned sig, Nanne stack till ett annat lag i staden där laget idag ligger där de skall göra i div 3 resp 5 med många lokala samt egna förmågor som får chansen i representationslaget.
stefanps Gillar att inte Jönköping ger sig med sin tipspromenad haha: De behöver ju inte spela matcher. Bättre att supportarna springer runt i ösregn och tävlar om att vinna en påse hallonhjärtan.
Sigge Malmö leder med fyra bollar mot Halmstad. Nu vill jag ha Oldtimerns analys och reflektioner. Öster förlorade med två. Är Öster kvalitetsmässigt mittemellan Halmstad och Malmö, och därmed sisådär femma i allsvenskan? På försäsongen? Eller kan det hända att lag gör vissa supermatcher och ibland plattmatcher och att det inte betyder ett skit för nästa match om man vinner med 5-0 eller 1-0?
Slangen Sigge Du glömmer att Halmstad och BP spelade 0-0 så den här säsongen är väl i stort sett redan körd.
Sääf Sr Zingo jo, förstår att så kan vara fallet. Men då skall de yngre lagen vara just ungdomsfotboll som i vilken av de andra klubbarna som helst.
Calle01 Erik Ring, som det har pratats lite om som eventuell ny ytter, sköt en straff ca 14 meter över i Svenska Cupens semifinal mot Djurgården. Straffen missades i straffsparksläggningen och Djurgården gick vidare till final.
stefanps Calle01 Man kan inte bedöma en spelare på en straff. Spelaren kan vara jättebra men ha svårt för straffar.
stefanps Spännande ändå att Utsikten har en svenskafans sida med så få supportrar: https://www.svenskafans.com/fotboll/utsiktens_bk
Labila Kabila Oppong som Sundsvall har lånat in, på ytterligare ett år från Norrköping, är det någon som vet om han har något släktskap med allas vår favoritdomare-Oppong? Är det en briljant plan från GIfarna att slippa ha denna domare i sina matcher?