Szabo Även om Degen till slut får kvala är det nog bra att de får upp hoppet om att slippa för att sedan se det slockna i sista omgången och tvingas ladda om för dubbelmöte med Tufas rödblåa army.
Hansen Szabo Bra poäng! Med det här tempot på Degen så kommer ju såväl Varberg som Degen vara bittra över att behöva kvala!
Ruuben Alla dar i veckan hellre Varberg, Degen ser alldeles för stabila ut, 8:e raka utan förlust nu. Ett sådant lag vill man inte möta i ett kval. Stora Valla får jag dessutom rysningar av.
xonitex Degen tror jag kan passa Öster bra rent taktiskt. De ska föra spelet, har favoritskapet på sig, Öster spelar ofta som bäst mot sådant motstånd. Varberg känns som ett jobbigt lag att möta. Men visst, de skulle hamna i ett utsatt läge och i så fall halka ner precis i slutet av säsongen på kval är mentalt jobbigt.
Oldtimern Enda problemet med Varberg är väl att de har mycket bra tränare, taktisk. Vi har ju råkat ut för att vissa lag lyckats låsa östers spel, j södra tex, degen tillhör just nu allsvenskans bästa lag, så nej tack
Vikash Mål kan vi definitivt göra på både Degen och Varberg. Degerfors spelsätt och spelartyper dock en mycket sämre fit för vår defensiv jämfört med Varbergs. Noll procent sugen på att se Berg och Tatu försöka hantera Faraj och Campos. Tar hellre brötboll och hörnor emot, i så fall.
Eckart Vi reder aldrig ut Degens vänstersida. Det vore ingen rolig historia att se Gyau mot Tatu eller Pavic. Varbergs stora USP är Simovic och hans huvudspel/target. Men det finns på kartan att Månz och Stenberg kan lösa det tillräckligt bra. Det som talar emot är att Jocke P brukar vinna måstematcher mot "sämre" lag.
Ruuben Vi kan inte ställa Tatu mot ett allsvenskt lag. Måste finnas en annan lösning, när ska man inse att han är en svag länk i kedjan. Alldeles för dålig offensivt, Rodic blir ju galen på honom hela tiden.
Greens_axel Stökigt i TFF inför ÖFK-matchen. Simon Amin, Haris Brkic, Herman Hallberg, Petar Petrovic och Othmane Salama borta. Dessutom är det osäkert om Nicolas Mortensen, Johan Blomberg, Henry Offia, Bödvar Bödvarsson och Felix Hörberg kan spela. https://www.trelleborgsallehanda.se/sport/skadedrabbat-tff-nar-laget-ska-halla-kvaldrom-vid-liv-4a8689a2/
Redarmy88 Östersund vinner mot Trelleborg idag!! Över 3000 gratis biljetter uthämtade, de kommer säkert göra sin del när ÖFK måste ta sista chansen.
Calle01 MATTAN Där försvann alla möjligheter till att försöka förutspå den matchen. Var det tombola du brukade säga?
Hasse-Hattrick MATTAN Men det ökar i alla fall chansen att TFF har ett par avstängda spelare i nästa omgång. Oppong sprider ju alla möjliga och omöjliga kort omkring sig.
Greens_axel Hansen Trist, men kanske har förberedelserna varit skit åtminstone. Positivt: Kevin Holmén hemkallad av Elfsborg och missar Skövdes match i morgon, enligt Borås Tidning.
Valance Gefle IF har vunnit Division 1 Norra och är tillbaka i Superettan nästa säsong. Usch tänk att ha harvat runt i ettan i 4 säsonger
Bissan Valance Mm, nästa års superettan vill jag inte se mitt Öster i. Ett pånyttfött Gefle, Gais, Öis mfl utöver övriga väntade topplag.