Calle01 Kalmar ligger under mot Gais med 3-1 när tilläggstiden precis har börjat. Inte bra. Satan att de slog Elfsborg i förra omgången. Ett Elfsborg som har tappat en ledning i halvtid med 2-0 till underläge 4-2 mot beskedliga Peking. Nu reducerade Bajen.
Oldtimern Något överraskande tar Gais ett par segrare klarar de sig kvar borde vi också göra de om vi går upp, gas o öster var rätt lika förra året
jon Oldtimern du kan inte jämföra mellan säsonger och serier. Vsk var bättre än gais och öster men har tagit färre poäng än gais i år
Anders Hansen Positivt också att det inte alls är givet att nykomlingarna åker ur, som det är vissa år. Risken är större än på länge att de onämnbara hamnar under strecket.
Hansen Anders Exakt, lite därför man granskar hbk eller Gais. Kan de när de kommer upp så ska vi kunna också med rätt metoder. Får inte bli för naivt för då ryker man. Att lyckas med eget lir som Potter gjorde då Östersund kom upp är väl mer en anomali än ett realistiskt alternativ.
Kalle Dahl Hansen Får inte bli för naivt för då ryker man. Vet inte om det finns någon stark korrelation åt något håll. I fjol åkte cyniska Varberg ur och spelande Värnamo gick som tåget.
Hansen Kalle Dahl Det är klart: det är inte svart eller vitt. Jag hoppas bara vi inte kommer upp så småningom och uttalar att vi bara ska spela vårt spel och inte anpassa oss efter motstånd. Det är mest det jag är orolig för då jag tror man måste vara anpassningsbar och ha lika delar cynism och uppfinningsrikedom med sig i bagaget. VM i klyschor nu märker jag. 😆
Zingo Vi ska också komma ihåg att nykomlingar i en serie generellt går bättre första halvan än sista. Gäller såväl Superettan som Allsvenskan. Så än för länge är det för tidigt att ropa faran över för GAIS och VSK (och för den delen Oddevold/Sandviken också).
Anders Zingo Så är det verkligen. VSK:s första matcher var jättebra, ändå blev det noll poäng. Gäller att ta poäng när spelet stämmer och entusiasmen är på topp - ändå misslyckades man med det. Inte lika lätt att hitta glädjen i höstens bottenstrid i ösregn med sviktande publik.
ZWEMPA https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/kalmar-ny-jumbo-efter-annu-en-forlust/ Trevlig helg ❤️💙
Oldtimern 2-0 Sandviken efter 30 min mot Gefle, Landskrona leder också , nu måste vi väl vinna i dag om de resultaten står sig
Tompa Många mål kommer på skott utifrån. Både i Superettan och i Allsvenskan. Typ Segers mål mot Örebro. Sandviken gör sitt 2-0 i dag rakt utifrån. Mer sånt från t ex Kusu, Ljung och Seger vill jag se.
Oldtimern Sen hoppas vi de slutar med sitt evinnerliga bakåt spel, även I bra kontringsläge , som hänt de senaste matcherna, har sett et par läge när vi haft inkast nära kortlinjen hos motståndarna odet slutat med bollen tillbaka till vår målvakt,
TuffeUffe Gävle har kvitterat mot Sandviken nu med 6 minuter kvar av ordinarie tid. Kryss eller Gävlevinst vore perfekt.