Hansen Kan man häva ett varumärkesskydd när det samtidigt är uppenbar falsk marknadsföring? https://kalmarff.se/vi-ar-smalands-stolthet/
suave Hansen Tog inte dom patent på det häromåret? Mycket missvisande hur som helst. Edit: det var visst exakt det du länkade till. Sorry!
stefanps Om ni vill underhålla er kan ni lyssna på Rasmus Sjöstedts intervju med Discovery efter matchen
Oldtimern Oddevold dominerar totalt mot Skövde, men har svårt o sätta dit bollen, källman odeblad som väl var nära öster är en av de bättre i oddevold, trevligt lag spelar fin fotboll
Oldtimern 15-1 i avslut för oddevold, Skövdes enda tog i stolpen, borde blivit 5-0 till oddevold, men de var otroligt innefektiva trots flera jätteläge
Hansen MATTAN Räcker att titta på alla lagens målskillnader efter 5 omgångar. Jämför med Allsvenskan där det efter 6 omgångar finns allt från 3-7 till 18-1 till 11-10 och 8-13. I Superettan har ALLA lag gjort färre än 10 mål och ALLA lag har släppt in färre än 10 mål. Samtidigt har inget lag släppt in så få som 1 mål eller gjort så få som 1 mål. Mest extrema motpolerna är Landskrona med 8-2 ställt mot Östersund med 2-4. Mest superettiga målskillnader har väl Skövde (3-3), Sundsvall (5-5) och Helsingborg (6-6).
jon Lite "kul" med Skövde, behåller sin profil trots tränarbyte. Har Túfa blivit en defensiv demon eller spelar tränaren mindre roll än man kan tro?
Bonus Nu är bland andra Öster, Oddevold och Skövde på samma poäng efter fem matcher. Och alla verkar nöjda.
Jockeluring Öster kvalar mot Värnamo som det ser ut nu. Kan ju ändra sig under de återstående omgångarna. 😎
ZWEMPA Jockeluring Jag antar att Finnvedsvallen inte är klar för spel då heller. Återstår att se var bortamatchen spelas.
MATTAN Jockeluring hahahahahahahahaha kan jag inte tänka mig att superettan kan ändras något. Superettan är ju uppdelad i 3 läger nu. Med endast 25 omgångar kvar att spela. Landskrona har punkterat serien, har hela 2p ner till Degerfors som ligger på 2a plats. Sen har vi mitten av serien som Degerfors som ligger på 2a plats i serien som har 2p tillgodo ner till 9e placerade Sandviken. Och sen bottenstriden där Helsingborg är helt avhängda med 3p upp till 2a placerade Degerfors.
Ruuben 6 oavgjorda matcher i omgång 5, 6 av 8. Och inget lag som lyckas vinna på bortaplan. Vad är detta? Hur jämn kan en serie va egentligen?
Hasse-Hattrick Jag gillade ju Tufa på alla sätt så det är intressant att se vad han presterar i Skövde. Min bild av Tufa var ju att han hade en klar tanke över hur fotboll skulle spelas och inte gärna ändrade på denna bild. Men tittar man nu på hur Skövde spelar spelar under Tufas ledning så är det något totalt annorlunda jämfört med vad vi försökte spela förra säsongen. Vad beror det då på? Har han dragit lärdomar? Anpassar han spelet efter materialet? Eller har han andra direktiv från ledningen? Jag har massor av frågor och funderingar men absolut inga svar... Men jag undrar speciellt: hur styrd är Foyston? Vad har han för direktiv och ramar? vad för ramar/frihet hade Tufa? lider vi fortfarande av av myten om "liret" osv och begränsar det våra tränare? Velic pratade mkt om motståndet i om klubben men det blev aldrig särskilt konkret.