Oldtimern Mjällby har tagit över östers roll, förr var de öster spelare ville gå till, nu är det mjällby, Är öster numera farmarlag till mjällby kanske, kunde ju vara nåt möjligen
Ingemar Zamot Vill inte dissa Kusu på något sätt, han har förutsättningar att bli en riktigt bra fotbollsspelare med tiden, men under denna säsong anser jag att Kricak har haft större betydelse för Östers spel än Kusu. Jag har heller inget minne av att Kricak kostade multum för Öster vid övergången för ett år sedan. Det bästa för alla parter vore att Hasse L och Vito kunde komma överens om en övergång redan i sommarfönstret så behöver vi på läktaren inte ha några tvivel om ifall en viss spelare går in för fullt eller inte i närkamperna under hösten.
Kalle Dahl Mata inte trollen. Om någon helt uppenbart skriver för att provocera: bli inte provocerad.
Sniper stefanps Jo på ett sätt men jag ser hellre att Öster är det enda småländska laget i Allsvenskan oavsett rent principiellt och för makten över regionen men sen så är det väl en bonus/man får utså om de eller något annat lag från småland är uppe i Allsvenskan som Värnamo och Kalmar för tillfället samtidigt som Öster också är det. Slutsats, derbyn är kul, men inte om det sker på Östers bekostnad av tapp av spelare eller tapp av makt till närliggande klubbar.
swindie74 The New Saints F.C formely know as Total Network Solution F.C kvalar till Champions League ikväll.
Calle01 Herdonssons klubb AC Horsens satsar vidare. Sebastian Hausner från IFK Göteborg är klar för klubben.
Calle01 Det var första matchen jag såg Sundsvall spela I år. Min spaning är att de kommer ta fler poäng under andra halvan av Superettan än under första halvan.
Jockeluring Platini De räknar uppgivet på det där i en krönika i Sundsvalls Tidning. Nio poäng efter halva serien, de behöver tredubbla det under andra halvan för att slippa åka ur. 🥶
outdoor_miner Jockeluring De räknar uppgivet på det där i en krönika i Sundsvalls Tidning. Nio poäng efter halva serien, de behöver tredubbla det under andra halvan för att slippa åka ur. Vet inte hur noga de kollat men det lägsta nån klarat kvalplats på är 26 poäng, men i snitt krävs det dryga 31 så en bit över 20 poäng under hösten lär de behöva ta för att ens få kvala.