Ruuben Av topp 6-lagen var det 3 lag som vann och 3 lag som förlorade i denna omgång. Ungefär så kommer det nog se ut de 10 kommande omgångarna när man plockar poäng av varandra. Gäller bara att vinna oftare än man förlorar så har man goda chanser. Vi behöver 7 segrar till, bara att inse fakta att man kommer behöva minst 54 poäng för att gå upp i år.
ubie67 Ruuben Varför skulle man behöva just 54, kan bli betydligt lägre i denna takten och HIF lär väl även dem få nån hybrissläng o gå in i torskperiod, men som sat gäller plocka treorna o inget annat!
Ruuben ubie67 Vi stämmer av om 2,5 månad😊. Enligt mina beräkningar och tidigare prognoser kommer det landa på 54 poäng för 2:a platsen. Vinnaren i serien kommer ta några poäng till, 57 typ. Vad tror du?
DeppigPojk Tråkigt o säga men värvningen av netabay lär göra susen för bruket… otrolig spelare som håller alldeles för hög klass för superettan i all ärlighet.
Redarmy88 Enes Ahmetovic säger upp sig som sportchef för Värnamo. Det är garanterat något inom väggarna de inte varit överens över. https://www.smp.se/sport/lokalfotbollsprofilen-sager-upp-sig-lamnar-den-allsvenska-klubben/ Mest sannolikt var man inte överens om att sparka Anes Mravac, tydligen togs beslutet utan Enes vetskap under hans sjukskrivning.
ubie67 Ruuben Kontrar med 51p, alla slår alla kommer gälla mer el mindre till nån fet dam börjar skrika som en kvigekalv framåt höstkanten, men då kommer vi båda vara antingen jäveldeppiga alt på segerrusningspodiet o lär glömma denna så smått pittoreska diskussion :-D
Oldtimern Elfsborg slog molde o är klart för euro leag, gamle öster,målvakten blev hjälte med straffräddning. Var har Elfsborg hittat alka bra killar från africa, de hade flera stycken duktiga killar
Ols Oldtimern Ja, det är väl hög tid att skicka iväg Vito till Afrika så att Öster kan bli ett allsvenskt lag någon gång. För med lokala oförmågor - som från från Räppe - kommer laget ju aldrig ta sig någonstans.
rasmooo Ols Man hade ju älskat ett afrikaspår, dock många som letar talang i Afrika så man får nog lyfta på stenar som ingen annan lyfter på om man ska vara framgångsrik.
Hasse-Hattrick Ols Utan att ha superbra koll så skulle jag säga att Häcken, Elfsborg, Mjällby och Djurgården har lyckats väldigt bra med sina Afrika värvningar. Där känns det som att Häcken, Elfsborg och Mjällby är lite liknande klubbar. Inga storklubbar med stora resurser, men ett ställe där en talang får en hyfsat stor chans att slå igenom. Vilket gör dom till attraktiva klubbar för många talangfulla spelare. När vi spelar i Superettan så blir vi tvungna att handla på en lägre hylla... då får vi nog dessvärre Alhaji Gero som bäst. Men nästa år så kan vara alternativet som väljs förre de där klubbarna.
DeppigPojk Samtidigt ser det ut som Degerfors succé målvakt har möjligtvis dragit korsbandet, grov skada iaf. Otroligt tråkiga bilder för den unga målvakten, hoppas den inte är seriöst trots att det är en direkt konkurrent.
Oldtimern Kan iinte värva mjällbys ledare, de var en gång under öster i tabell, makalös utveckling, man borde se o löra, eller ta in nån från mjällby, vår sportchef tex känns mer o mer iskall.
Mkgbug DeppigPojk Jag skulle gärna vilja dela ett par ord med dig om det går bra? det går på 1 minut eller så. mitt användarnamn är the_joker_1940
Mkgbug DeppigPojk aha, prova nu, och om inte det fungera så kan jag kanske prova att lägga till dig om du ger mig ditt användarnamn