TerrorTeddy
AFC hakas av på det här och borde lämna in en protest. Inte för att det kommer göra någon skillnad men ändå.
Tråden om andra lag
Ska en uppenbart feldömd straff avgöra var kvalplatsen hamnar för andra året i rad? Det sämsta med superettan är helt klart domarnivån.
Håller med övriga. Brages straff är bland det sjukaste jag sett.
Bra less man blir. Tror inte heller att det var superbra för Östers del att Halmstad gick på en rejäl mina mot Norrby.
Ja den straffen var horribel. Synd man inte fick se den uteblivna straffen (som nån pratade om) strax efter i highlightsen. Tyvärr får man aldrig se sånt, alltså uteblivna domslut
Positiv efter omgången ikväll. Halmstad svajar senaste matcherna. Brage visar som vanligt en osedvanlig ojämnhet, väldigt likt Öster. Får Öster ihop sina grejer bara så kan det ge poäng. Enligt mig talar Brages tuffa spelschema minst för dem av topp 4 lagen. Så på ett sätt bra att man ikväll hängde av AFC, som hade haft lättare matcher kvar.
Straffen Brage fick i går är en av de värsta jag någonsin sett, alla kategorier. Fullkomligt obegripligt hur domaren kan ta den.
Den är värre än straffar som någon filmar sig till, för då luras ju domaren att säkert uppfatta något som visserligen inte händer, men som ser ut att hända.
Givet vad som faktiskt sker i gårdagens situation och domarens position vid tillfället, så finns inget annat alternativ än att han faktiskt INTE ser vad som händer och av någon obegriplig anledning då bestämmer sig för att chansa på vad som har hänt. Hur man som domare då kan chansa åt det fällande hållet är bisarrt. Fullkomligt bisarrt.
Förbundet hörde rykten om en domare utanför rikets gränser som var sämre än Kristoffer Karlsson et al, och såg direkt till att få in honom i svenska seriesystemet.
Första gången han dömde i Sverige? Början på något slags utbyte mellan länderna, eller har han helt enkelt flyttat till Sverige och börjat jobba här?
Vi ska till e-tuna 16/10, tycker att det redan nu borde börja produceras banderoller, skrivas ramsor etc.
Jag känner mig något kritisk att en ordningsvakt utan intresse i den föreningen står och säger att man kollar vad det står på banderollen. Troligen letar man efter pyroteknik primärt. Ibland tycker jag supporterkulturen är den mest lättkränkta av grupper.
xonitex Ja det är väl möjligt att twittraren helt enkelt ljuger, då vet jag dock inte var lättkränkthet kommer in i bilden. Antingen är det väl påhittat eller så är det sant och supportrarna var lättkränkta (enligt dig).
Själv tycker jag det är helt i linje med hur AFC/Ryssholm verkar jobba. Då jag tycker föreningsdemokratin är en av de finaste grejerna med svensk fotboll ser jag gärna att alla bortasupportrar där har banderoller som är kritiska mot klubben eller deras ordförande.
- Redigerad
Går ju att testa om tweeten är fejk genom att ha med banderoller när man åker dit. Förslag på text på den av dem som ligger överst: ”Sluta visitera nu innan ni läser resten av banderollerna så respekterar ni yttrandefriheten”
Fredrik Bild lyfter Växjö BK upp till trean nästa säsong;
AFC har ju en historia av att inte uppskatta banderoller som riktar legitim kritik mot "föreningen", se exempelvis på följande länk där säkerhetschefen beordrade nedtagning: https://www.fotbollskanalen.se/superettan/afc-plockade-ner-fansens-banderoll--men-oklart-om-man-har-ratten-har-aldrig-p/
Att ordningsvakten är "utan intresse i den föreningen" är dessutom bara ett antagande. Om inte annat så är han anlitad av just AFC och att han i syfte att även fortsättningsvis bli anlitad har ett egenintresse av att följa de eventuella instruktioner han får från AFC är knappast otroligt.
- Redigerad
Ah okej.. Att man inte anmälde det? Är ju ytterst märkligt att plocka ner banderoller. Jag tyckte det kändes mer som en tolkning från själva twittraren. Men ja, AFC och Ryssholm är tyvärr ett ”hot” mot svensk föreningsdemokrati. Gillar dock deras tränare..
Efter 58 minuter: Dalkurd-Utsikten 4-0.
Som påpekats ovan. Skrällchans för J-Södra idag mot BP.