Redarmy88 Bra det ska avgöras sportsligt. Snacka om tändvätska inför Landskrona! Allsvenskan här kommer öster!
El_barto Redarmy88 Det är en uppfattning man kan sympatisera med. Å andra sidan hade jag inte gråtit mig till sömns om de kursat och blev degraderade till division fötti.
naren Skövde hakar på ÖFK, https://sverigesradio.se/artikel/skatteskuld-for-skovde-aik-maste-betala-700-000-kr-inom-en-vecka
outdoor_miner Jag kan meddela att om någon annan undrar hur "Evas Kroppkakor" kan ha reklam på en landskamp, så är de ett rent Megacorp jämfört med Östersunds räddare. https://www.allabolag.se/foretag/evas-kroppkakor-deli-p%C3%A5-%C3%B6land-ab/k%C3%B6pingsvik/livsmedel/2K3LUTZI5YFWD 6 anställda, det kan Auxesis Pharma Holding AB bara drömma om. Men vänta bara, de har utfört ytterst seriösa medicinska tester på sina produkter genom att "Vi strök med många brännässlor på huden och smörjde sedan på med läkemedlet. Efter tre, fyra minuter försvann smärtan, säger Roar Adelsten." ofattbart att byråkraterna på Läkemedelsverket inte bara ger med sig och godkänner deras undermedel efter såna vetenskapliga tester!
Calle01 En konkurs för Skövde vore katastrofalt för Öster då Bois spelat oavgjort och Helsingborgs IF förlorat. Även Sandviken har spelat oavgjort mot Skövde.
TuffeUffe Calle01 är väl samma för dem som för ÖFK, att de - även vid en konkurs - har mycket att vinna på att spela klart säsongen eftersom det ger SEF-pengar.
Calle01 TuffeUffe Är det så blir det självklart ingen konkurs. Är du säker på att sista SEF-utbetalningen inte är gjord? Vi är långt in på året nu.
Calle01 Sigge Och att den då kommer efter säsongen. Så är det kanske. Trodde det var nästa års pengar som bestämdes av årets tabell.
RaffeE Sigge Jag lyssnade på ÖFK presskonferens. Där nämndes att de som gick in med pengar inte hade några krav på att få återbetalt när SEF pengarna kommer. Tidigare har vissa krävt detta, dvs ett kort brygglån. Efter skatteinbetalning har ÖFK kvar 0.85 MSEK plus kommande SEF pengar vilket räcker för att avsluta säsongen. Skövde borde alltså åtminstone kunna låna med SEF pengarna som säkerhet.
öster i väster Är det helt omöjligt att Eastfront kan göra en insamling för att rädda Östersund så att vi inte tappar poäng i slutspurten av Superettan? 🤪 Föreslår insamlingsbössor på nästa hemmamatch!
matjo öster i väster ÖFK är väl safe via tillskottet från de anonyma. Skövde hade nåt kvar som de bl a verkar vara igång att lösa med Swish-kampanj, kanske är ditåt kraften ska riktas. Oavsett vad har jag svårt att se nåt lag ryckas bort från serien med fyra matcher kvar, men vem fan är jag att ha koll på sånt utöver killgissning.
Zingo matjo Oavsett vad har jag svårt att se att nåt lag ryckas bort från serien med fyra matcher kvar Det kommer inte att hända.
Ruuben Skövde med 2 lag i ettan nästa år, måste va knepigt att konkurrera på samma marknad i en så liten ort.
Oldtimern O så hoppas vi på öns i kväll, devhar inte förlorat på 8 matcher, på hemmaplan, Sandviken får det tufft