Valance

Beror rätt mycket på hur det går framöver. Seger för TFF med tre mål eller mer gör att vi går upp på tredjeplats på bättre målskillnad än Brage.

TFF-seger med mindre än så gör att vi står kvar på samma poäng som dem men att TFF samtidigt tar in på oss och bara är en poäng bakom.

Brageseger innebär att de rycker lite men samtidigt att TFF är kvar en bit bakom.

Kryss gör att Brage går upp poäng mer än oss men att TFF fortsatt är tre bakom.

Slangen Föredrar alltid scenariot där vi har saken i "egna händer" framför andra typer av scenarion. Alltså är TFF seger med 3 mål att föredra enligt min åsikt.

Ska mitt något mörka tipps att öster sålde bort allsvensk plats när man sålde Mårtensen , han satte nyss 2-1 mot Brage. Vi möter väl Trelleborg sissta matchen hemma , skulle inte vilja vara i österledares tröja om just mårtensen sänker oss då

Slangen ABW har väl också tom gjort fler mål nu än vad Mortensen gjorde under hela förra säsongen har jag fö rmig

Oldtimern Det kan kanske vara så att man räddar kvalplats just pga att man sålde Mortensen. Det kan ju vara det målet som gör att Öster kommer före Brage.

• jon gillar detta

Växjös damlag går visst bra i år. För bra för Elitettan och för dåliga för Damallsvenskan tydligen.

Old Chap Lite som Troja/Ljungby, för bra för Hockeyettan men för dåliga för HockeyAllsvenskan

Hyfsad flyt Varberg har inför nästa omgång i Allsvenskan då Häcken kommer på besök och har backen Fridriksson, mittfältarna Samuel Gustafson och Mikkel Rygaard OCH skyttekungen Alexander Jeremejeff alla avstängda på en gång. Fyra ordinarie spelare varav de tre sistnämnda typ är lagets tre bästa spelare.

Läge för Djurgården att rycka helt enkelt.

Ruuben
          De (med Edvardsen) åker upp till Stora Valla. Oktober 30 år efter den där kvalmatchen 1992 då Henrik Berger sköt upp Degen genom 2-0 på ett långskott mot Djurgården.* Degen som var på vippen att vinna på Friends igår (otroligt att Gyau lyckas pricka Björnströms huvud när bara denne står mellan honom och målet i matchslutet).

*4:20 in i det här klippet

Här är också lite kul nostalgigodis från dessa tider:

Hansen Otroligt nära. Men om man kollar reprisen är den öppna ytan betydligt mindre än vad den först såg ut att vara. Beroende på att den egna spelaren skymde för skytten. Synd också för oss som tycker det är kul när det går dåligt för Helsingborgs IF.

Calle01

Ja jag noterade att det var en egen spelare som sprang i vägen när man hade chans till en sanslöst viktig trepoängare i kampen om kvalplatsen. Denne borde väl få böta en del till lagkassan.

4 dagar senare

Örebro SK får hjälp av kommunen för att klara elitlicensen enligt Fotbollskanalen. De får hyra Behrn Arena utan kostnad i tre månader. Det stundar bistra tider för många fotbollslag med tanke på konjunkturen.

Calle01 Har de problem med ekonomin? Jag trodde de hade pengar med tanke på hur många säsonger de har spelat i Allsvenskan

Valance

Sålde inte mycket spelare i AS, hjälper inte heller att ha seriens dyraste trupp med ett antal tränare på lönelistan