Har sett det mesta av det mesta i helgen. Här följer EF Danderyds helt meningslösa analys:
Vi välkomnar Gais tillbaka till SE 2025. Inte för att vi tänker ta emot dem, men ändå.
VSK blir INGA strykpojkar i Allsvenskan. Blåvitt? Svårt att säga efter premiären med utvisning och allt, men se upp!
Landskrona BoIS. Jag hade dem som bubblare redan innan. Snurrar upp ett kompetent Sandviken! Usch!
HIF turvinner borta mot Gefle. Premiärseger kan betyda mycket rent psykologiskt, men den uppvisade kvaliteten i premiären gör mig inte sömnlös.
Oddevolds bortaseger mot TFF – framtiden får utvisa om det var den ene som var bra eller den andre bara för dålig. Tror inte någon av nykomlingarna kommer att slåss längst ner mot slutet av säsongen. Mer oklart med Trelleborg.
Att Sundsvall spöar Östersund – bra med tre tappade för jämtarna som kan vara och hugga i toppen. Samma lika med Brage-Varberg (1-0). Fast Brage ...? Ja, fan vet. Usch, igen.
Örgryte-Utsikten 1-2. Förskräcklig tanke om Utsikten ska vara med där uppe i år igen! Mer troligt att Örgryte är tokilla ute.
Roligast så här långt: Att Tufa åker hem till Skövde med tre poäng från Örebro. Har surfat runt och hittar inte en enda hyllning av den nye tränaren som ju blev lite gud i Växjö på en kvart. Han har haft en svår försäsong, jag gläds med hans trepoängare och hoppas och tror att han får ordning på laget som ingen tror på.