Slangen Kalle Dahl Det känns svajigt. Men samtidigt kanske det gör att man kan få honom till fyndpris, då kanske det är värt skaderisken. Blir ju ändå inte en spelare vi står och faller med.
Villenyblom Slangen Fyndpris bör blir det inte i lönekuvertet, vill han ha deg så går han inte till Öster. Redan i somras ryktades han till Brescia i Serie B
Eckart Villenyblom Johan har haft låg lön i Kalmar även med Öster-mått. Tror han kommer att prioritera speltid och inte lön.
Manne Fyndpris känns som någonting bara ett bokslut kan avgöra helt, även om jag förstår vad ni menar. Succé och försäljning till en klubb högre upp i näringskedjan om ett par-tre år: fyndpris?
Slangen Med fyndpris menade jag helt enkelt att han skulle kunna vara lite billigare än vad en spelare med motsvarande kvalitet utan den skadehistoriken skulle vara.
jojolaget Att han är kontraktslös kan i viss mån leda till att han ses som ett fynd, i efterhand. Jag tror inte han kan komma med särskilt stora krav mot marknaden med sin skadehistorik. Såna risker tar väl ner klubbars vilja att signa spelare.
Hansen De summor som Leicester betalade för Kanté och Mahrez var inga små summor men likväl fyndpris. Intressant språklig diskussion här.
Christoffer Ruuben Pavic är så sjukt underskattad. Extremt fin fot på liggande boll. Tycker man såg tydligt att Pavic hörnor och frisparkar höll mycket bättre kvalité än Rodics. Förläng!
Lindstig Ruuben Pavic pratade om detta på Östergalan. Precis som Ville skrev, antingen Öster eller inget.
jon Kunde vi ta in Henningsson som truppspelare en kort sväng härom året borde det gå att ha med Pavic ett år till
JFA Är jag naiv som inte vill ha in fler spelare till laget? Sålänge spelarna håller sig friska och Herdon håller den här klassen på högerbacken saknar vi i min mening inte någon spelare.
Hansen JFA Jag är med dig men om nu Theo är borta länge så är det kanske klent på backsidan där yttrar är Runki, Tatu och Herdon och mittar är Månz, Seb och Mattis. Tre av varje kanske är för lite. Men visst: bra att inte röra om mer eller spendera mer när det nu finns alternativ på så många håll. Skulle vara om t ex Bonnah tröttnar på att vara lite utanför tänkt elva och löser en ny klubb som man kunde ta in en spelare till.
Ols Helt klart behöver Öster ta in ytterligare en mittback. Gärna en som kan kliva ut som hb om det kniper.
Plantagenparkeringen Bra reklamfönster för att få in ev sena värvningar genom att köra över ett allsvenskt lag, oaktat januari. Och omvänt, färre spelare som kan tänkas ta ett sent anbud i mars månad när man vet att processen går åt rätt håll.