xonitex Allt handlar om VEM Vito är som person och där tror jag inte någon vet något, känns det som . Att AIK vill ha honom tror jag också. Vill Vito flytta till större klubb - absolut, Vill Vito till Stockholm - Kanske, Vill Vito till AIK - Inte säkert. AIK är ett högriskprojekt med en ledning som siktar på "sexiga spelare som höjer allsvenskans värde" enligt deras VD/klubbchef/Sportchef. (verkar stökigt, även om han delvis lyckats) Jag måste berömma honom i rekryteringen av att de har en av allsvenskans intressantaste tränare i Brännström. Tycker han var brilliant i södra, när han var där och har gjort ett bra jobb med Mjällby, men med de sagt, så skulle han (då han var på vår radar), aldrig varit rätt för oss med facit i hand. Han hade slutat efter 1 år, garanterat!. Att det skrivs om Vito innebär typ. följande meddelande till marknaden: Vill MFF ha honom tillbaka, så finns det kanske en vakans, efter sportchefshaveriet (dvs agera innan AIK). Eller vill Vito fortsätta det långsiktiga arbetet med Öster, för att han ser och vill se vart det bär och bygga något färdigt? Vem vet ? vi får se, jag hoppas bara att Jens är beredd och har en plan B i beredskap om vi inte har Vito är kvar :-) Sedan har ju Vito bott i Stockholm och spelat forward i DIF under en säsong i div 1 (norra typ -93 ) på tiden det begavs sig.
Vill man då till AIK -kanske?