Jag gillar Mattis på alla sätt, med lite slipade kanter blir han en juvel på fotbollsplanen liksom han redan är i omklädningsrummet. En go Lessebopojk som nått elitfotbollen den hårda vägen, med nerlagt jobb och attityd. Men den här typen av "ingen har hört av sig"-artiklar flyger lite över mitt huvud, inte minst för att jag reagerat över dem förr om åren och sedan lärt mig att de ofta är sanningar med modifikation. Och för att upprätthålla en kommunikation krävs två parter. Jag kan prata, du kan välja att inte lyssna. Jag kan lyssna, du kan välja att inte prata. Alldeles oavsett så är sällan receptet för en bra kommunikation att ta in en tredje part (media i det här fallet) och välja att prata genom den. Om man nu inte har en avsikt med det.
Jag hoppas att det är ungdomlig besvikelse och oerfarenhet här och inget annat, och att Öster ovh Mattis snarast tar upp kontakten mellan varandra igen. Men jag rasar inte då jag inte har alla detaljer klara för mig ännu.
Med det sagt kan jag återigen inte låta bli att undra oim det var så klokt att ta tillbaka Stenberg. Det hände något i truppen efter det. Och jag är orolig över att det kan ha fuckat upp vår säsong och kanske gjort att vi förlorat en stor mittbackstalang.