xonitex Jag vill ändå hävda att det är dags att punga upp för en klasspelare om det finns någon sådan tillgänglig under det här fönstret. Får vi något eller är Vito nöjd som han sagt utåt?
Jag förstår tanken och håller i princip med, men på vilken position ska vi, med våra förhållandevis blysamma penningpung, hitta en spelare som garanterat går in och lyfter laget? Den enda jag rakt ut kan säga är Rodics, men då sitter vi med seriens dyraste spelare(?) som bänknötare med en ung spelare fast bakom.
Annars skulle det vara en mittback men i mina ögon ska Starke/Stenberg vara topp två mittlås i SE hur bakis de än är (och John verkar ju äntligen vaknat nu).
En tia skulle jag gärna ha in, men vår lönekostnad på den positionen måste redan vara astronomisk, så vet inte hur det skulle gå till.
Med Jensa vid rodret får vi nog tyvärr (om man nu väljer att se det så, vilket jag inte gör) inse att det inte blir några idiotvärvningar, utan fokus på att bygga en stabilitet som grund. Att hålla en positiv ekonomi i en serie som äter pengar är ett jättejobb i sig. Om vi inte hade haft kvalmatchen förra säsongen hade vi rimligen gått som bäst +-0 trots vårt ansvarsfulla satsande. Jag tror inte nuvarande ledning tänker låta kortsiktiga mål (som dessutom inte garanterar något öht) gå före planen att göra oss till en ekonomiskt stabil klubb. På gott och ont.