Front Känns orealistiskt men Gustav Henriksson med 3 starter iår för Elfsborg hade varit ett riktigt drömnamn. Annars gärna Bernardo i Värnamo eller Sujlic i afc
Sigge Front ska vi ha lånat ut en talang från närområdet till AFC och värva en annan? Det vore ju hål i huvudet isf.
jojolaget Jag går på Dan M:s linje i mittbacksfrågan, bättre att försöka hitta en back som går rakt in i elvan istället för en som direkt får sitta bänk, och låt Mattis spela säsongen ut i AFC för bästa möjliga utveckling. Nästa år lär och bör Månz tackat för sig efter lång och trogen tjänst och då är det bra om försvaret redan är insvarvat och klart.
HB352 jojolaget Jag tror inte det är självklart att Mattis spelar för Öster nästa år, han Kmr kunna vara ordinarie i många lag i S1. Om vi inte kan lova hnm generöst med speltid så tror jag att han söker sig ngn annanstans (ev lån elr försäljning).
jojolaget HB352 mycket möjligt, men för nuvarande situation med bara 2 mittbackar i truppen varav en är gör sina sista matcher höst behövs en stabil mittback direkt.
Ols Häckens Tobias Carlsson är också en mittback som är långt från laget. Även utlånad förra året till Varberg om jag minns rätt.
HB352 Slangen Om Mattis vet att han kmr vara nmr 3 elr tom nmr 4 pga att vi värvar nya spelare. Då tror jag att han söker sig till ngt annat lag. Menade inte ordagrant att vi ska lova spelare speltid på förhand…
Redarmy88 Jag är kluven över att ta in spelare mitt i säsong om det inte är något exeptionellt. Pontus Jansson tillför en enorm rutin och skicklighet till Malmö FF men är det en tillfällighet att Malmö FF har 1 vinst på 4 senaste matcherna sedan Janssons återkomst till klubben? Kan såklart vara en tillfällighet men tror dynamiken spelar en enorm roll. Det är Malmös sämsta facit på hela säsongen.
Anders Redarmy88 Håller verkligen med dig om detta. Som för målvakten roterar man inte mittbackar i onödan. Inte för att Östers försvar varit lysande hittills direkt, men nu börjar det faktiskt bli lite ordning där. Hellre Månz än att chansa på någon 22-åring från en annan klubb i Superettan åtminstone.
Plantagenparkeringen Det kanske blir så. Att man avvaktar köp om det inte finns rätt typ på marknaden. Och skulle Månz gå sönder så har man alltid Mattis att ta hem.
Ruuben Ska väl till något riktigt bra om man ska chansa med en ny mittback direkt in i elvan nu när Månz och Starke är samspelta. Så vårt mittbackspar är nog givet för hösten.
Calle01 Svår balansgång detta. Känslig lagdel att ändra i, men vi kan inte ha endast två mittbackar. Vem vill komma hit som uttalad bänkspelare?
Redarmy88 Det handlar om 24-årige högerbacken Thorri Mar Thórisson. Kommer vi damma av ramsan " thor thor thor thor thor thor " Vi verkar vara ute efter 2 nyförvärv enligt minboll, en högerback samt även en mittback?
Manne Redarmy88 Tatu hade spekulanter redan ifjol. Kan det vara så att han letar speltid längre ner i Superettan-tabellen?
Plantagenparkeringen Vi är med norrköpings- jens i spetsen påväg att bli den andra stora isländska kolonin i elitdivisionerna.