Apotekaren Hoppas inte på Noring men kanske inte finns något intressantare för en klubb i Superettan?
Silly 2023
- Redigerad
När det gäller målvakt tycker jag att J Södras HIF-lån Alexander Nilsson är ett spännande namn. Såvitt jag förstår sitter han på utgående. 25 år och har gjort det riktigt bra under hösten.
Förstår inte frågetecknet kring Pavic, tycker det är solklart. Skulle bli mycket förvånad om Pavic inte får förlängt. Han har spelat i princip hela säsongen från start, kan användas på många positioner, gör sällan plattmatcher, slår de flesta frisparkar/hörnor tillsammans med Rodic, är inte dyr (gissningsvis). En riktigt stabil truppspelare åtminstone.
Han behöver konkurrens absolut, men en förlängning är ett måste, så kan han konkurrera med de nya ytterbackarna och vara en blåslampa på dem.
Jag tycker vi bara haft en ytterback av klass (i Superettan-måt) sista åren - Silverholt (och han lämnar).
Släpp Pavic, Tatu är minst lika bra och yngre.
Finns ingen i truppen som klara fler positioner än Pavic, en egenskap nog så viktig..
- Redigerad
Linnér är bara skadebenägen och inte bättre än vad vi har, SSewankambo är för dyr, Lindkvist har jag ingen koll på men Jagne spelade knappt under sin tid i England, Gall kommer bli också väldigt dyr för han hade över hundringen i nöffnöff, Bajro kommer stanna utomlands till all förmodan och är inte den typen jag vill ha och Gomes har jag aldrig sett. Hade hellre satt Rasmus Rydén i mål än Viktor Noring
Ruuben Mitt enda problem med Pavic är mustaschen. Sätt på honom en hatt så går han rätt in i en Hollywoodfilm som rufflare under Al Capone. . Klart han ska vara kvar!
Jockeluring Att Pavic ser ut som en rufflare under Al Capone är väl helt klart en av hans bättre egenskaper isåfall! (OBS: Gillar Pavic som spelare både med och utan mustasch)
Nu hade varit ett perfekt tillfälle för lite silly-rykten. Det är så tyst och otåligheten stor.
Backen Andreas Bengtsson får inte förlängt med HBK. 26 år och startade alla 30 matcher förra året i Allsvenskan för HBK. Har inte någon koll på honom men åldern och rutinen gör att han skulle kunna vara ett alternativ om vi tappar/byter ut spelare i försvarslinjen. Har dock bara gjort 15 framträdanden i årets Superetta..
DaKlonker Ja, fast i år har Silverholt, av flera olika anledningar, bara spelat 16 matcher från start. Och i en hel del av dessa starter har han inte presterat på sin högstanivå. Jag håller med om att de senaste åren är han, överlag, den ytterback som varit bäst. Men 2022 har Pavic varit vår bästa ytterback i mitt tycke, och då ser man ändå att han begränsas de gånger han spelat på "fel" kant. I mina ögon går Pavic före Tatu som hb. Ser gärna en förlängning med Pavic och värvning av vänsterback som konkurrerar med TJ, som ju ännu är ett osäkert kort på Superettan-nivå.
Simon Karlsson Adjei från Varberg är överens med en superettaklubb men avslöjar inte vilken ännu. Säger att det presenteras under veckan…
- Redigerad
Silverholt känns väldigt okompatibel med BOIS spelstil.... En oerhört sportslig kille jämfört med griseriet i Varberg. Blir spännande att se om han beter sig lika pinsamt nästa säsong som sina nya lagkamrater...
Hur jag hoppas Vito bygger truppen:
Målvakt: Ny, Stulic
Hb: Ny, Tatu
Mb: Ny, Stenberg, Mattis, Engqvist
Vb: Ny, Theo
Mf: Kusu, Höken, Marc, Herdon
Yttrar: Rodic, Abw, Bonnah, Zahiren
10a: Ny, Dzenis
Fw: Ny, JW, André
Han utesluter J Södra i nedan artikel. Låter som att det mycket väl kan vara Öster;
https://fotbolltransfers.com/nyheter/simon-karlsson-adjei-klar-for-superettanklubb/161191
Såg Simon Karlsson Adjei för några år sedan när Huskvarna Assyriska spelade oavgjort mot Bromölla. Påminner en del om Kapcevic i sitt sätt att spela och det är väl den typ av spelare som Öster saknat i år.